• meemelii

Starta eget-tips? :)

Hej! Jag är 25 år o väldigt sugen på att starta eget. Undrar om ni har några tips? Speciellt ni som redan har egna företag. Vore supersnällt!

• Svar på tråden Starta eget-tips? :)
  • sportpappa

Vad är det för typ av tips du vill ha?

Först hittar du något du brinner för. Sen funderar du på om det går att tjäna pengar på det. Skriv sen en enkel affärsplan där du visar på att det företaget skulle gå runt med vad som krävs, marknad, budget, tidsplan etc. Utifrån det så bestämmer du om det är värt att satsa på.

• 130303

Jag håller med Sportpappa. Kom på vad du skulle vilja jobba med till en början, och kom på hur du ska kunna tjäna pengar på det. Och var realist när du tänker om du kan tjäna pengar på det eller inte.

Vad skulle du vilja starta för företag då? Lättare att komma med några tips om man vet det :)

• Aumeå

Hej! 
    Jag är företagare.Många tänker lite svårt när dom tänker företag, gör så här:) Gå in och sök på företag som är till salu, sök gärna en branch du kan lite om eller tycker att du vill jobba inom.Du kan gå in och titta på deras budget ,bokslut samt vinst, se hur du kan vidare utveckla företaget att gå ännu bättre till riktigt bra.
    I samband med att du eventuellt lyckas driva upp företaget så får du nya kontakter som leder dig vidare.
    Lyckas du med det så har du inte bara blivit företagare, utan du har även köpt dig en utbildning i samma veva,den erfarenheten,kontakter,kunskap slår oftast bättre än en läst utbildning ifall du vill söka anställning igen.

Lycka till.
    Mvh

• TJ Marketing

Hej 
    jag har drivit några olika företag i olika branscher.

Först nu har jag hittat något som ger mig något. Jag har strävat efter att jobba så lite som möjligt men få så mycket betalt som möjligt. Men som med alla andra företag så är det mycket jobb i början för att komma dit. Men i det jag gör nu är möjliga mycket stora.

Jag jobbar med Internet som verktyg. 

Det allra viktigaste är förstås att göra något du verkligen har intresse för. Du ska gilla det du gör för då kommer det smittas av sig på dina resultat. Starta inte något bara för att du tror att just den branschen kan gå bra.

Mvh Tobias

internetkoncept.blogspot.se/

Svar på tråden Starta eget-tips? :)