• Anonym (Tjej)

Skillnad på otrohet & otrohet ?

Hej!
    Jo det är så att jag har tänkt lite på en sak & vill höra hur ni tänker kring detta ..
    Har sätt på vissa trådar att man ser olika på detta med "otrohet". Finns det en rak gräns?
    Om en tjej & kille är tillsammans och antingen tjejen eller killen håller på med någon med samma kön så är inte detta en lika stor sak som att hålla på med det motsatta könet.
    Hur tänker ni kring de här? Jag skulle så klart bli lika ledsen vare sig min kille håller på med en tjej eller kille.
    Ni som i drar förhållande skulle eller tillåter er partner att hålla på med samma kön, hur är era tankar kring detta ?

• Svar på tråden Skillnad på otrohet & otrohet ?
  • HäckHäxan
    Anonym (Tjej) skrev 2014-09-12 23:29:27 följande:
    Hej! Jo det är så att jag har tänkt lite på en sak & vill höra hur ni tänker kring detta .. Har sätt på vissa trådar att man ser olika på detta med "otrohet". Finns det en rak gräns? Om en tjej & kille är tillsammans och antingen tjejen eller killen håller på med någon med samma kön så är inte detta en lika stor sak som att hålla på med det motsatta könet. Hur tänker ni kring de här? Jag skulle så klart bli lika ledsen vare sig min kille håller på med en tjej eller kille. Ni som i drar förhållande skulle eller tillåter er partner att hålla på med samma kön, hur är era tankar kring detta ?
    Tror det varierar friskt. Mitt ex ansåg inte att jag var otrogen om jag var med en annan kvinna, det störde honom helt enkelt, han menade att en kvinna inte är samma för honom som en man och att eftersom han inte var kvinna så kunde han inte ge mig den biten själv. Nu var jag aldrig med någon kvinna under våra år ihop men om jag varit det så hade han inte ansett att jag var otrogen och jag hade i min tur berättat öppet om det om det hade hänt och med det frikortet på hand så hade jag ju inte heller ansett att jag var otrogen eftersom det var de riktlinjer vi lagt för just vår relation då.

Jag skulle också bli lika sårad oavsett kön om någon gick bakom ryggen på mig, däremot är jag öppen för kommunikation och anser att de är bättre man snackar om saker, kanske kan man liksom enas om något som man känner funkar för båda om den andre är bi eller har högre lustnivå osv. Bättre att iaf försöka prata och hitta en gemensam lösning om möjligt än att vara otrogen. Det är inte kul att bli bedragen alls och själv har jag svårt för lögner.
    When nothing goes right, go left!
  • Anonym (Tjej)
    HäckHäxan skrev 2014-09-13 16:07:23 följande:

Tror det varierar friskt. Mitt ex ansåg inte att jag var otrogen om jag var med en annan kvinna, det störde honom helt enkelt, han menade att en kvinna inte är samma för honom som en man och att eftersom han inte var kvinna så kunde han inte ge mig den biten själv. Nu var jag aldrig med någon kvinna under våra år ihop men om jag varit det så hade han inte ansett att jag var otrogen och jag hade i min tur berättat öppet om det om det hade hänt och med det frikortet på hand så hade jag ju inte heller ansett att jag var otrogen eftersom det var de riktlinjer vi lagt för just vår relation då.

Jag skulle också bli lika sårad oavsett kön om någon gick bakom ryggen på mig, däremot är jag öppen för kommunikation och anser att de är bättre man snackar om saker, kanske kan man liksom enas om något som man känner funkar för båda om den andre är bi eller har högre lustnivå osv. Bättre att iaf försöka prata och hitta en gemensam lösning om möjligt än att vara otrogen. Det är inte kul att bli bedragen alls och själv har jag svårt för lögner.

Jaha! Förstår tanken han har kring det och absolut, kommunikation är det bästa i alla lägen. Men skulle själv få dåligt samvete om jag var med en tjej trots att jag skulle få tillstånd till detta.
  • HäckHäxan
    Anonym (Tjej) skrev 2014-09-13 16:25:47 följande:
    Jaha! Förstår tanken han har kring det och absolut, kommunikation är det bästa i alla lägen. Men skulle själv få dåligt samvete om jag var med en tjej trots att jag skulle få tillstånd till detta.
    Det låter jobbigt. Det skulle jag inte fått, dåligt samvete alltså. Jag bara träffade aldrig nån kvinna jag var sugen på helt enkelt, så det blev liksom aldrig att jag gjorde något.
    When nothing goes right, go left!
  • Anonym (Tjej)
    HäckHäxan skrev 2014-09-13 20:25:33 följande:

Det låter jobbigt. Det skulle jag inte fått, dåligt samvete alltså. Jag bara träffade aldrig nån kvinna jag var sugen på helt enkelt, så det blev liksom aldrig att jag gjorde något.

Jaha okej :) jag skulle inte vilja min kille gjorde något därför skulle det kännas fel att göra något mot honom trots tillstånd.
Svar på tråden Skillnad på otrohet & otrohet ?