• mista

försökt i 1 år och 9 månader

hej jag och min sambo har försökt skaffa barn nu i 1 år och 9 mån utan resultat jag är 24 och han 30 vi har varit på utredning och allt ser bra ut jag var till och med "jätte" fertil sa läkaren fick även utskrivet letrozol som jag har käkat i 3 mån utan resultat :( jag har råkat blivit gravid med min sambo förut precis i början av vårat förhållande så det ska funka men av någon anledning vill det inte ?
    så jag har börjat fundera på om det kan vara kosten att jag äter för dåligt dvs inte tillräckligt näringsrik mat ? om jag ska börja käka kosttillskott ?
    finns det någon i samma situation? eller som har varit i samma sits som skulle kunna ge mig lite tips och råd ? jag mår bara mer och mer dåligt för varje månad som går utan graviditet och det känns helt ärligt som det aldrig kommer bli våran tur

• Svar på tråden försökt i 1 år och 9 månader
  • Sometimes

Usch vad jag känner med dig... Vi kämpade själva i fem år innan vi äntligen fick vår son. Utredningen visade heller inget för oss och jag hade massor med ägg. Ändå blev det IVF för oss och två graviditeter som slutade i MA i v. 12 och v. 14. Sedan blev vi helt plötsligt gravida på egen hand och Noah föddes för fyra månader sedan.

Jag är inte så säker på att det finns så mycket du kan göra, men jag är själv inte så bra på att sitta passiv så jag gick bland annat till två akupunktörer. Den första gav inte så mycket, men den andra var väldigt annorlunda och jobbade förutom med min fertilitet också med min sorg över förlusten över mina två bebisar och min barnlöshet. Tre månader senare var jag som sagt gravid på egen hand som han sa att jag skulle bli. 

Håll ut! Det är så jävla skitjobbigt, jag vet. Vill bara säga att det KAN gå! 

Styrkekram från en som vet...

Äntligen mamma! Läs om oss på prinsnoah.blogspot.se
  • Anonym

Finns ju en del man kan avstå ifrån i alla fall, som tex cigaretter och snus ( och det säger jag helt utan kunskap om er situation), sedan är det ju vikt, en del forskning jag läst menar att kvinnor bör få D-vitamintillskott, men så mycket mer är det väl inte. Men din partner har han gjort någon utredning? Det är ju minst lika vanligt att män har dålig spermiekvalitet som att kvinnor har någon faktor som gör att det är svårt.

Lycka till!

• MiaIa90

Hej hur gick de för dig sen?
    Jag tog första dosen letroxol själv denna månaden men inget + eller mens en men konstig huggande mens smärta som kommer då och då och håller i någon minut åt gången bara.

Svar på tråden försökt i 1 år och 9 månader