Jag får inte flytta av pappan till barnet!!!
Jag och pojkvännen planerade att flytta till Paris. Vi hade båda fixat jobb och allt var klart när han plötsligt bara dumpade mig från ingenstans. Jag fick snabbt reda på att det handlade om en annan tjej, (men det hör inte riktigt saken till.)
Hur som helst, en månad senare fattar jag att jag är med barn och ber om att träffas. Vi ses och jag släpper bombem. Vid detta läge har jag också bestämt mig att jag tänker behålla det. Han säger att han inte vill veta av det så efter mycket om och men jag accepterade att jag lär få leva ensam med barnet. Min ex pojkvän ville inte ens längre till Paris utan ville stanna hemma i Sverige med sin nya tjej. Fine liksom.
Däremot har jag fått reda på att en gammal barndomskärlek bor numera i Paris sedan ett par år tillbaka. Vi har haft kontakt och jag vet nu att han har känslor för mig och vill gärna ses när (om) jag flyttar dit. Jag har alltid haft en "soft spot" för honom och skulle glädjeligen "leka familj" med honom. Han skulle säkert bli en jättebra fader till mitt barn, vilket han uttryckt sig vara bekväm med och faktiskt se fram emot om jag kommer dit. Självklart är han inte anledningen till att jag vill dit utan det är jobbet och hela staden i sig. Ett annat liv än trista Sverige.
Probelemet är att nu när min kille fått höra om att jag har en eventuell relation där är han alldeles ursinnig över att jag ska ta hans barn till Paris så att han inte kan få umgånge med det. Han vill plötsligt ha umgänge men vill inte flytta dit.
Att jobba med detta jobb som jag fick i Paris har varit en dröm, och även att bo där. Jag ser rena drömmen framför mig och nu vill mitt ex krossa det genom att jag måste enligt honom bo kvar här eftersom att han vill ha gemensam vårdnad nu.
Så jag vänder mig till er för att fråga vad han har rätt till? Mina banor är att jag sticker dit inom en månad och det betyder att min dotter kommer födas i Frankrike. Kan han förbjuda mig och min dotter att bo där? Han påpekar att han ska ha mer rätt eftersom att dottern är "svensk" och att han kan stämma mig på hela vårdnaden!!!