Ofostrig graviditet/uteblivet missfall
Fick igår veta att jag har en ofostrig graviditet eller uteblivet missfall som de också kallade det. Troligtvis har detta avstannat redan i v 4-5 och jag skulle gått in i v 12 nu.
För lite mer än två veckor sedan var jag och gjorde ett VUL. Bokade det privat. Kommer dit och då säger gyn att jag inte är i den beräknade vecka (då v 9-10) utan max i v 5. Hon bad mig komma tillbaka två veckor senare (igår) och hon konstaterar då att graviditeten inte utvecklats. Och jag ser på UL bilden att hinnesäcken som tidigare var rund och stor, nu skrumpnat ihop och blivit betydligt mindre. Får remiss till gynmottagningen på sjukhuset där de gör ytterligare ett UL och gynundersökning. Och bekräftar remissen.
Ska nu på måndag till gynmottagningen och få första tabletten och sedan gå tillbaka på onsdag morgon för att få cytotec inneliggandes.
Jag är så orolig för smärtan. Och för vad jag kommer att se! Jag har svårt för blod som det är redan och skulle inte klara av att se något embryo eller va det nu kan vara som kommer ut. Förmodar att något embryo inte finns då de inte hittade det på UL.
Brukar sköterskor vara med en och hjälpa en igenom detta? Sitter man på toa eller är tanken att man ska ha binda och låta allt komma i den och byta stup i kvarten?
Allt skrämmer mig och jag vill bara få det ur mig så jag kan släppa det och gå vidare!!! (
Lugnande råd..?