37, IUI-D eller IVF-D i Danmark - Erfarenheter?
Hej,
Jag är en kvinna på 37 år, fyller 38 inom nästa halvåret. Min 7 år yngre sambo och jag har försökt bli gravid i nästan ett år innan vi började utredningen i början av detta året. Slutresultaten fick vi för några veckor sedan: han är steril. Alla undersökningar på mig visar att allting är bra till jättebra: även min äggreserv ser mycket bra ut för min ålder. Två saker som är lite mindre är: vänstra äggledaren visade ingen passage vid en HSG i Mars och min TSH/T4 ligger högre än önskad, alltså min sköldkörtel är lite långsamt. Jag har pillar nu som ska sänka de värderna så de blir bättre för evt graviditet. I alla fall påverkar det inte min fertilitet som ska vara bra.
Väntelistan i SE gör att vi får vända oss till Danmark. Vi har en telefonkonsult bokad om två veckor med en klinik för antingen IUI-D eller IVF (som Sahlgrenska rekommenderar).
Det är många tankar och känslor som finns hos mig, konstig nog fler än hos min UNDERBARA sambo, som har accepterat det på något sätt. Jag har också accepterat det, men jag behöver fortfarande prata av mig, undersöka allt, jag vill veta allt det finns att veta men mest mest mest av allt vill jag inte känna mig så ohört ensam längre.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 13:57
Tillägg: vi har valt CFC och jag skulle vara enormt tacksam för erfarenheter från 2013/2014 eller kanske länkar till tråder som handlar om detta från de senaste 1,5 år.