Lättskött och mysigt husdjur
Jag skulle vilja ha något mer husdjur, har idag hund. Ett relativt lättskött men ändå lite roligt husdjur som passar med vårt boende. Bor på 63 kvm hyreslägenhet.
Läst på en del om reptiler (absolut inte spindlar!), i synnerhet ödlor och är väl inte så jätteförtjust i insektsdiet, helst grönsaker i sådant fall. Däremot är det delen med att få rätt temperatur i terrariumet som jag tycker avskräcker lite. Så rädd att få det fel, hur mycket jag än läser på.
Kollat lite på illrar och chinchillor också, men illrar är rätt så egensinniga som jag förstår, och sa helst hållas lösa? Tror inte det blir jättebra med vår hund av större mellanras. Chinchillor verkar mysiga, men hur gör man med höförvaring inomhus? (Hästtjej i grunden så nu tänker ju jag iofs i höbalar, som jag kan få så gott som gratis av mina föräldrar iofs).
Någon som har något annat tips om vad som kan passa, eller har något roligt husdjur hemma, antingen ovannämna eller annat som man kan tipsa om eller berätta hur det är i verkligheten att äga :)