• mammasusan

När sjönk magen i er första graviditet & när kom bebis?

Nyfiken till tusen är jag nu, dels för att vårt pyre legat med huvudet ned sen v.27-28 & nu igår upptäckte jag att magen sjunkit/sjunker (33+5).
    Bm tror att han kommer ut före bf för hon sa på kontrollen i v.32+6 att jag inte får föda före nästa kontroll i v.34+6 . Jag har även värkar emellanåt som gör ont annars mycket sammandragningar som inte gör ont.

A 27/6-06, V 26/4-09, Pyret Bf 23/10-14
  • Svar på tråden När sjönk magen i er första graviditet & när kom bebis?
  • jagharenkatt

Min sjönk kring v37/38och bebis kom v42+2. :/ Blev tungt för jag trodde ju han skulle komma mycket tidigare :P

• lais

Min sjönk nog aldrig. Fick höra "du kommer inte föda innan bf, det ser man ju på din mage" på lunchen på måndagen. Tisdagen kl 09.12, två timmar efter att vi kommit in på BB med vad vi trodde var förvärkar, var han hos oss Sonen föddes precis 2 v innan bf.

• Krupskaja

Jag satt just och söte bland mina gamla inlägg för att se hur min förra graviditet egentligen var, och läste att jag skrivit då att den sjunkit rejält i v 37, och att barnmorskan då sagt att barnet lågt väldigt lågt nere. Då hade jag pratat med en på jobbet som tidigare varit sjuksköterska på gyn, och hon hade sagt att det inte behöver betyda att barnet kommer snart men att man kan få en snabbare förlossning när det väl är dags.
    Och sedan gick det 10 dagar över tiden, och förlossningen tog mer än två dygn, så det visar väl att det rä väldigt svårt att gissa i förväg hur det ska gå Obestämd

Nu är jag i v 37 med en jättelåg mage och en hel del sammandragningar igen, men den här gången ska jag verkligen försöka låta bli att tro någonting i förväg.

• mammasusan

36+0 idag & än så länge är han kvar i magen. Slemproppen gick strax före midnatt i fredags & haft värkar då & då & fler sammandragningar.

Väntar på nästa tecken & hoppas han tittar ut snaaaaart....

• amandamoller

Min bebis fixerades i vecka 35.. BM bad mig packa bb-väskan tidigt för han låg långt ner lääänge. Men han kom 4 dagar efter bf Glad

• MammAmma

Min har sjunkit tidigt med alla fyra barnen. Runt vecka 31-32 eller så. Minns inte riktigt när de fixerades men andra och tredje fixerades ganska tätt inpå förlossningen, bara dagar innan. Första och fjärde fixerades några veckor innan.

Första föddes två dagar efter bf, andra i vecka 36+4, tredje vecka 39+0 och fjärde på bf.

Svar på tråden När sjönk magen i er första graviditet & när kom bebis?