Aktivitetsersättning, möjligt med studielån?
Hejsan. En person som har Aktivitetsersättning vid förlängd skolgång, Kan den personen söka nån sorts studielån? och hur går de till? Vilken ränta är det?
Hejsan. En person som har Aktivitetsersättning vid förlängd skolgång, Kan den personen söka nån sorts studielån? och hur går de till? Vilken ränta är det?
Man har rätt till aktivitetsersättning fram till den dagen man skrivs ut från arbetförmedlingen. För att kuna anöka CN måte man skriva ut sig och få ett intyg från arbetförmedlingen som ska skicka till CSN att man skrivs ut från AF annars är man inte berättigad studielån då man inte får ha tillgång till andra bidrag då man söker hos dom.
Man har rätt till aktivitetsersättning fram till den dagen man skrivs ut från arbetförmedlingen. För att kuna anöka CN måte man skriva ut sig och få ett intyg från arbetförmedlingen som ska skicka till CSN att man skrivs ut från AF annars är man inte berättigad studielån då man inte får ha tillgång till andra bidrag då man söker hos dom.
Ja det är aktivitetsersättning jag pratar om och vill ha svar angående. Denna får jag från Försäkringskassan. och jag undrar om jag kan få nån form av lån samtidigt.
Ber om ursäkt för min snurriga hjärna. Saxade detta från CSN, står inget om lånedelen utan endast om studiebidrag i övrigt men slängde iväg ett mail med och frågade så får väl svar snart (Y)
Här kan du läsa om när du
inte kan få studiemedel från CSN.
Du kan inte få studiemedel
om du samtidigt har
Nej, du kan inte få aktivitetsersättning och CSN (studiemedel) samtidigt. Du kan inte få dubbla bidrag.
Lindkvist har förstått men skickade information om annat, även om de var snällt tänkt. Snällt me mailet också, ska bli intressant.
Madoiselle; du har inte förstått frågan.
Jag vet att jag inte kan få studiemedel och aktivitetsersättning vid förlängdskolgång samtidigt. Båda bidragen.
Frågan var om jag kunde få nån form av LÅN samtidigt som aktivitetsersättningen (bidrag)
Tjena! Sitter i samma sits som TS gjorde förra året och undrar om det är möjligt att söka studielån (
Tjena! Sitter i samma sits som TS gjorde förra året och undrar om det är möjligt att söka studielån (
Ta inte studielån överhuvudtaget. Om du inte sedan får jobb, kommer CSN att jaga familjen till ruinens brant- och om du får nedsättningar för att du inte kan betala. lägger de på räntor och avgifter år ut och år in. Tro inte att det går att få lånen avskrivna heller- oavsett vad som händer. (möjligen med undantag för om du är självmordsbombare).
Jag gjorde det utomordentligt dåliga valet att låna medel för en längre utbildning och blev sedan utsatt för brott- otroligt obetänksamt av mig, jag vet- eftersom soc hantering och hjälp till brottsoffer inte fungerar alls, utan man tingas att lägga hela ekonomin åt sidan- medan CSN kan fortsätta skriva upp skulderna år ut och år i, är mina skulder nästan uppe i en halv miljon vid det här laget.