• proxyma

föräldrar med egen häst

Hej alla hästägande föräldrar!

Jag har haft häst tidigare i mitt liv men nu är jag bara medryttare, har en underbar 1årig dotter som jag älskar mest av allt men jag känner att något saknas i mitt liv, saknar häst något så fruktansvärt med allt vad det innebär, funkar ju och vara medryttare men alla som har egen häst vet att det inte är samma sak och jag vill framförallt träna akademisk ridkonst och det är svårt att göra som medryttare. Men när jag tänker på egen häst så får jag nästan nu redan dåligt samvete över hur mycket tid de kommer ta ifrån dottern, dock har jag tänkt och ha hästen isåfall på något ställe men full service. Hur får ni det att funka föräldrar? känner ni att ni går miste om och va med barnen?

• Svar på tråden föräldrar med egen häst
  • Dr Mupp

Nu är mina barn ganska stora så det är inte riktigt samma sak, jag löste problemet med att vara borta från barnen genom att köpa en ponny till dem, nu är de med i stallet.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Hallonbåt02

Nu har vi eget stall men jag har alltid haft mina barn med mig alt har pappa tagit dem och jag ser inte det som att jag överger dem direkt i det läget ;)

Svar på tråden föräldrar med egen häst