• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • sextiotalist

Varför är du förbjuden att prata vad som har hänt? Det kan han väl ändå inte göra.
    Om detta barn regelbundet är elak / kränker din dotter, varför bor du kvar?

• Anonym (why)

Varför skaffar du fler barn i denna situation? Du vet ju att det lutar åt separation menar jag .

• SupersurasunkSara

DU och ingen annan bestämmer vem du ska prata med och om vad.

För mig handlar det om en allvarlig störning eller allvarlig brist på uppfostran om en tolvåring antastar ett annat barn. (Nu vet jag inte exakt vad som hänt men jag antar att det är allvarligt) Handlar det om att han ritat en mustasch på henne är det inte 'hela världen' men jag kan förstå att det kan ha varit droppen.

Ditt ansvar ligger i att se till att dina barn är trygga, men kan du inte göra det utan att ständigt vara irriterad på styvsonen så får ni antingen separera, bli särbos eller så får pappan träffa sonen på annan plats.

• Brumma

Var hände då? Eftersom inga könsorgan var inblandade o pappan inte ser problemet - kanske ni läser in olika saker?

Det är svårt att säga varken bu eller bä utan att veta VARFÖR ni ser det så annorlunda...

• katastrofplantagen

Jag skulle tagit saken i egna händer genom diverse konkreta handlingar. Tex vägra ta hand om pojken, gjort allt så svårt som möjligt. För en protest.

• Anonym (sign)
    katastrofplantagen skrev 2014-09-09 11:52:32 följande:

Jag skulle tagit saken i egna händer genom diverse konkreta handlingar. Tex vägra ta hand om pojken, gjort allt så svårt som möjligt. För en protest.

Hur kan du svara så när du inte alls vet vad pojken faktiskt gjort?
  • Anonym (lm)
    katastrofplantagen skrev 2014-09-09 11:52:32 följande:

Det räcker väl med ett krångligt barn.
  • katastrofplantagen
    Anonym (sign) skrev 2014-09-09 12:51:31 följande:
    Hur kan du svara så när du inte alls vet vad pojken faktiskt gjort?
    Ja vad fan tror du? Läs rubriken. Det räcker för mig i alla fall.
  • katastrofplantagen
    Anonym (lm) skrev 2014-09-09 12:54:48 följande:
    Det räcker väl med ett krångligt barn.
    ? Nej jag skulle inte ta avstånd från ett barn och vägra ta hand om det av anledningen att det är ett krångligt barn
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.