• tunijo

Vild i magen vild ute?

Ni som har barn sen tidigare. Har det stämt med hur bebisen varit i magen med hur den sen varit på utsidan? Jag har en riktig vilding i magen som inte verkar sova många timmar på dygnet alls utan rör sig mest hela tiden. Blir ju lite orolig att bebisen skall vara lika vild på utsidan? Kommer man inte få nån sömn alls? Så jag är nyfiken på hur det varit för er?

• Svar på tråden Vild i magen vild ute?
  • MallaL

Så var det för mig, ett lugnt barn i magen, också lugn som barn. Sedan en som sparkade som en galning och blev ett hoppande, skuttande barn med mycket spring i benen, men sov bra.

• Stårschan

För mig stämde det. Ettan körde kullerbyttor i magen dygnet runt, och sov knappt sedan hon kommit ut heller. Tvåan var lugn i magen och sov hela nätter redan från första veckan.

• BjörkW

Följer gärna då jag med har en vilding i magen som inte är still många minuter per dygn. Ska bli intressant att se hur det blir sen :)

• Helle 85

Japp Vild i magen, vild ute. Har fortfarande vassa, hårda hälar. Har dock bara ett barn så kan bara säga hur han va :) hoppas på en lugn nästa gång :p

• Dr to be

Vild i magen och vild utanför! 2.5 år senare är hon lika orädd och galen. Hon sover dock bra, har alltid gjort. Skaffar väl energi till allt när hon sover????

• carolein

Jag hade en extremt lugn första graviditet. Kom en ganska lugn, lite lat fröken som inte springer i onödan!

Väntar andra barnet nu, och den har slagit knut på sig själv sen v16, så jag undrar oxå vad det är för bebis som kommer komma ut!

• emmsan123

Jag hade en lagom lugn etta, han är fortfarande lagom lugn Andra barnet var väldigt stilla i magen, han är ganska stillsam nu också, men är inte alltid så lätt att tas med för det! Envis som synden och ganska hårdhänt och oförsiktig, men inte på något sätt överaktiv för det. Så även lugna barn kan vara krävande!

Nu väntar jag trean som har varit otroligt aktiv i magen! Massa kullerbyttor och fullt ös, så det blir spännande!

Oskar mars -06, Victor -09 och en till pojk väntas sept -14
  • Dixie

Ja, min 1a var vild i magen och är fortfarande som 9åring "vild" i den betydelsen att han vill att det ska hända saker hela tiden och han har svårt att sitta stilla! 

• tunijo

Tack snälla för alla era svar. Jättekul att läsa och jag blir ännu mer nyfiken på vad det är för krabat som finns där i magen. Får nog räkna med att det kan komma att bli en vilding :), iaf om jag utgår från era svar.

• Leiben

fullt ös medvetslös i magen, sov heller knappt första året. fötterna guppade konstant i bärselen och nu dryga 3 år gammal fortfarande full rulle men med fantastiskt motorik och underbart vaken och pigg mentalt också! Hurra för vildingar!

väntar nr 2 nu och det är likadant igen :)

• Krupskaja

Jo, vild i magen och vild ute. Han hade dessutom samma sovmönster och hickade på samma sätt. Det var jättespännande hur mycket man kunde känna igen från när han låg i magen.
    Nu är nästa barn på gång, och hon är också aktiv i magen men inte alls lika skogstokig.

• Vildisen

Vild som TUSAN inne. Grina av smärta för han ville inte ligga still. Bestämd redan i magen, jag fick inte ha vissa byxor - så sparkade han tills jag bytte. Jag fick inte ha handen eller ens täckte på magen för då sparkade han envist!

Likadan utanför, en vilding som aldrig är still!

• GästFrida

Vår 2,5åring var väldigt vild i magen och höll mig vaken många nätter. Favoritsysselsättningen var att slå kullerbyttor osv. När han kom ut hade han kolik. Men han har alltid och är fortfarande sjukt nyfiken och orädd. Han klättrar konstant och tar gärna onödiga risker.

Vår 9månaders var superlugn i magen. Jag fick ofta "buffa" försiktigt för att kolla så han mådde bra. Han är superenkel och nöjd liten kille sedan start. Men verkar vara lika full av driv som storebror. Klättrar upp i soffan, går längs möbler och är alltid på uppdrag.

Alltså är båda lika "vilda" fast andra barnet slapp kolik och mat/sömnsvårigheter.

• Kasperina

Jag har två vildar. Med sonen satt moderkakan i framvägg så jag kände inte allt, med dottern fick jag inte en lugn stund. Hon är lite vildare än storebror...

• kiriaki

Forsta sonen var sa vild i magen (anda fram tills v. 42 da han foddes!) att vi till och med dopte honom till Vilde! Han ar annu varre utanfor magen hahaha. Sover som en liten gris dock, garna 12-14 timmar i strack men sen kommer det 10-12 timmars energiexplosioner utan dess like. Ungen ar tokig men forjakla gosig, rolig och karleksfull och jattejattesnall, bara mycket energi Cool 

Vantar andra sonen nu.. kanner inte alls lika mycket rorelser i magen som med forsta (v. 22 nu) men den har ar MYCKET vildare pa ultraljuden och vagrar samarbeta varenda gang. Sist dom forsokte gora RUL sa gick det inte for att han studsade upp och ner pa min blasa som en duracellkanin oavbrutet i 30 minuter!!! Sa imorgon forsoker vi igen Solig

Svar på tråden Vild i magen vild ute?