Ska det vara såhär trångt? *Bild*
Jag tycker att min son sitter onormalt trångt, ska det verkligen vara såhär trångt vid fötterna?
Jag tycker att min son sitter onormalt trångt, ska det verkligen vara såhär trångt vid fötterna?
Såklart inte. Ni måste dra fram passagerarsätet.
Fast om ni inte kan dra fram sätet, så gör det inget att han sitter trångt.
Åker ni längre sträckor så får ni kliva ur då och då för en liten bensträckare.
Vad ni än gör; vänd inte stolen framåt för tidigt pga benutrymmet.
Det är inget farligt att sitta med böjda ben. Däremot kan det skilja mellan liv och död att vända barnet framåt i bilen för tidigt.
Nu vet jag ju inte hur det är med eran stol och hur den ska sitta men jag tycker det ser trångt ut. På vår stol har vi en pil på basen som markerar längsta måttet som basen får fästas på. Svårt att förklara. Men i vilket fall har vi ca en dm från stolen till ryggstödet.
Passagerarsätet är framme, det skiljer flera cm mellan bilbarnstolen och passagerarsätet så det är inte det :/ Ska titta på det med pilen.
Min son sitter i en likadan stol och han är över 1 meter nu. Han får sitta med lite böjda ben men inte så att det är obekvämt. Det ser ut som om ni satt stolen för långt in på sätet? Flytta fram framsätet och dra tillbaka stolen lite
Min son sitter i en likadan stol och han är över 1 meter nu. Han får sitta med lite böjda ben men inte så att det är obekvämt. Det ser ut som om ni satt stolen för långt in på sätet? Flytta fram framsätet och dra tillbaka stolen lite
Stolen ska väl bila över kanten där man har benen om man sitter utan stol. Ser it som om den ska flyttas mot stolen framför!
Vilken av Britax stolar är det? Så kanske någon annan kan svara med säkerhet.
Vi köpte en Maxway i somras och om inte jag minns fel så kunde vi ha den med halva bottendelen på sätet tror jag de sa på Babyproffsen. Vår har stödben. Nu är dottern bara 15 månader, så hon har inte krävt så mycket plats, så därför har jag INTE lärt mig EXAKT vad som gäller.
Så läs bruksanvisningen var gränsen går, men är det som vår så går den flytta mer än en decimeter ... På Maxicosi mobi finns pilar på exakt var den ska sättas, den tar också större plats, storasyster har en sådan på passagerarsidan bak.
Stolen ska väl bila över kanten där man har benen om man sitter utan stol. Ser it som om den ska flyttas mot stolen framför!
Spänn förankringsremmarna på ett ungefär så att stolen inte glider in när du spänner bältet. Så har vi gjort på våra stolar (Hi-Way, Max-way och Two-way). Samtidigt måste jag erkänna att det blev väldigt lite benutrymme för vår 3åring när vi testade en Multitech i vår bil så vi valde en Two-way istället och hon kan nästan sitta med raka ben (sätet framför är framdraget på max eftersom lillasyster på <1år sitter där och inte behöver nått benutrymme)