• Erica

Flera försök med Pergotime fortfarande neg...

Har tagit fyra enkeldoser pergotime och fått äl 3 av dom 4 gångerna men eftersom jag den fjärde gången inte fick nån äl så ville läkaren att ja dubblade femtedosen så jag tod alltså 2 tabletter om dagen i fem dagar...mådde skit! Massa humörsvängningar, svallningar och yrsel. Kämpade mig igenom detta och nu känns de som att allt är helt förgäves... har inte helt regelbunden mens men borde vara runt bim nu, Testa negativt idag och ja kan inte sluta gråta! Jag orkar inte mer, varför funkar de inte??

Hur lång tid tog de för er andra som ätit pergo? Har nämligen bara hört från folk att med pergo tog de max 2-3 försök för dom...... sjukt deprimerande...är jag den enda som inte blir gravid av detta?

• Svar på tråden Flera försök med Pergotime fortfarande neg...
  • Pandamamma79

Pergotime ger ingen tidsgaranti. De flesta med egen äl får kämpa i genomsnitt ett år. Samma gäller om du får äl av Pergotime.

Ofta missuppfattning att det ska gå snabbare för att man tar Pergotime.

• Erica

Ok,de va vår läkare på fertiliteten som sa att de skulle gå snabbare med pergo därför trodde jag ju såklart på henne...

Vi har försökt i 3år nu och har 2 barn(utan hjälpmedel) sen tidigare och dom hitta inga fel på utredningen förutom hade jag hade lågt av något hormon som gjorde att jag inte alltid får äl...därför jag vart ordinerad pergotime.

Känns bara som att man är redo att kasta in handduken när läkaren säger att de ska gå fortare och jag får äl men sen bara negativa gravtest och dessutom sjukt ömma bröst dagarna före mens, fler som får de av pergo? 

• Gweny
    Erica skrev 2014-09-08 20:29:59 följande:

Har tagit fyra enkeldoser pergotime och fått äl 3 av dom 4 gångerna men eftersom jag den fjärde gången inte fick nån äl så ville läkaren att ja dubblade femtedosen så jag tod alltså 2 tabletter om dagen i fem dagar...mådde skit! Massa humörsvängningar, svallningar och yrsel. Kämpade mig igenom detta och nu känns de som att allt är helt förgäves... har inte helt regelbunden mens men borde vara runt bim nu, Testa negativt idag och ja kan inte sluta gråta! Jag orkar inte mer, varför funkar de inte??

Hur lång tid tog de för er andra som ätit pergo? Har nämligen bara hört från folk att med pergo tog de max 2-3 försök för dom...... sjukt deprimerande...är jag den enda som inte blir gravid av detta?

vad jag läst så lyckas  ca 80% inom 3 försök, om inget annat är fel då.   Men garanterar ju inget tyvärr.

Jag har precis haft min 1a kur, som inte lyckades tyvärr.  Ska försöka 2 kurer till, sen ska jag ha möte med min gyn igen, se vad hon planerar isåfall.
  • Pandamamma79
    Gweny skrev 2014-09-09 10:39:08 följande:
    vad jag läst så lyckas  ca 80% inom 3 försök, om inget annat är fel då.   Men garanterar ju inget tyvärr.

Jag har precis haft min 1a kur, som inte lyckades tyvärr.  Ska försöka 2 kurer till, sen ska jag ha möte med min gyn igen, se vad hon planerar isåfall.
    Antagligen kommer du att få ökad dos.

Som sagt vanligast tar det upp till ett år att bli gravid, även för de som får äl med Pergotime.

Första gången tog det 10 doser att bli gravid varav de tre första enkeldos (som jag inte fick äl av)...andra gången jag blev gravid tog det på första försöket, började den gången med dubbeldos direkt...fick tyvärr missfall. 7 dubbeldoser senare blev jag gravid igen.

Kan gå snabbt. Men oftast inte.
  • Gweny
    Pandamamma79 skrev 2014-09-10 22:23:34 följande:
    Antagligen kommer du att få ökad dos.

Som sagt vanligast tar det upp till ett år att bli gravid, även för de som får äl med Pergotime.

Första gången tog det 10 doser att bli gravid varav de tre första enkeldos (som jag inte fick äl av)...andra gången jag blev gravid tog det på första försöket, började den gången med dubbeldos direkt...fick tyvärr missfall. 7 dubbeldoser senare blev jag gravid igen.

Kan gå snabbt. Men oftast inte.
    Med våran otur som varit hitills, så lär det säkert inte gå lätt för oss med detta heller...suck.  Bara vänta och se.
  • Erica

Nu har jag vart inne på koll och denna gång (sjätte kuren) så hade jag två eventuellt tre mogna ägg som borde släppa runt fredag så de kändes ju bra om de nu tar sig denna gång.

Dock var detta min sista försök med pergo för om de inte tog sig nu skulle jag göra en såndär äggledar undersökning, känns sjukt läskigt ð??£ nån annan som gjort de å vill dela med sig av erfarenheter?
    Hur har de gått för dig Gweny?

• Gweny

Får du fortsätta, fast risk för flera kanske släpper? Jag ska in på spolning av äggledarna också. Vissa säger det gör lite ont, andra inget. Men nervöst är det ju. Väntar på äl nu. Har inte haft några biverkningar. Håller tummarna för oss nu!

• bellis84

Hej tjejer! Har kört pergotime 5 kurer, är inne på 6e nu. Känner mig också deppig, känns som att det aldrig kommer funka. Ska få några försök till, sen blir det kö till IVF

• Erica

Ja hon tyckte absolut att vi skulle köra på och skulle de blir tvillingar skulle vi bara bli glada ð???

Vi får hålla tummarna extra hårt så vi slipper spolningen ð???

Hej bellis visst är de deprimerande, nästan så man vill ge upp fast samtidigt vill man inget hellre än bli gravid ð???
    Vi får hoppas på att sjätte kuren gör susen för oss! ð???

Svar på tråden Flera försök med Pergotime fortfarande neg...