• MiaIa90

Kan detta vara värt att köpa??!!!

Hej kan detta vara värt att köpa hem och testa,fast de är utan samråd med läkare?!

apotekonline.cf/

• Svar på tråden Kan detta vara värt att köpa??!!!
  • Pimpinellan

Nej,inte utan läkares koll! Man kan bli överstimulerad,få flera ägg och därmed flerbarnsbörd eller andra komplikationer/biverkningar. Om äl är problemet brukar läkare skriva ut Pergo utan diskussion såvida man inte är väldigt fet. Dessutom vet du inte vad du köper...

• MiaIa90
    Pimpinellan skrev 2014-09-08 18:25:34 följande:
    Nej,inte utan läkares koll! Man kan bli överstimulerad,få flera ägg och därmed flerbarnsbörd eller andra komplikationer/biverkningar. Om äl är problemet brukar läkare skriva ut Pergo utan diskussion såvida man inte är väldigt fet. Dessutom vet du inte vad du köper...
    Oki för jag har gått ner massa i vikt men vet inte om jag kan få hjälp.
    Har nu regelbunden mens och dom gångerna jag har kolat äl så har jag fått utslag. 
  • Pimpinellan
    MiaIa90 skrev 2014-09-08 18:39:33 följande:
    Oki för jag har gått ner massa i vikt men vet inte om jag kan få hjälp.
    Har nu regelbunden mens och dom gångerna jag har kolat äl så har jag fått utslag. 

Regelbunden mens brukar betyda äl och har du fått positiva äl-test har du ju haft äl. Tar du klomifen ovanpå det kan du få 4-5 ägg på en gång!
  • MiaIa90
    Pimpinellan skrev 2014-09-08 18:42:04 följande:

Regelbunden mens brukar betyda äl och har du fått positiva äl-test har du ju haft äl. Tar du klomifen ovanpå det kan du få 4-5 ägg på en gång!
    Oki ska testa äl igen för var några månader sedan ajg testade dom nu så får vi se vad som visar och ringa gyn med om att få göra blodprov och se om ajg har haft äl sen eller ej. 
    Men konstigt att aj ginte blivit gravid en tappat 55kg i vikt och regelbunden mens. 
    och att ha haft de i ett år nu de brukar ta ett år att bli gravid i genomsnitt. 
  • Pimpinellan

Nja,genomsnittet är 7 månader,men det är helt normalt att det tar dryga året också. 15% får ju försöka över ett år. Fantastiskt att ha gått ner så mycket,det hjälper säkert till med att få barn! Glad

• MiaIa90

Nja jag vet inte ja om de hjälpt något, är ju inte gravid en. Sedan osäker om pregotime kan hjälpa lver huvud taget när jag har regelbunden mens.
    Gick tag på Gyn så ska dit i oktober.

Svar på tråden Kan detta vara värt att köpa??!!!