Min son gillar inte sin bonusfamilj
Hej!
Jag och min sons pappa gick isär för ca 5 år sedan. Vi har en bra relation. Sonen bor hos oss växelvis varannan vecka. För ca 3år sen träffade han en ny kvinna med 2 barn. Vi kommer väldigt bra överens och jag tycker hon verkar toppen. Men tyvärr tycker inte min son detsamma. Han säger nästan varje gång han är hos mig att han inte gillar henne och hennes barn. Att de inte tillhör hans familj osv. Han är väldigt överbeskyddande när det gäller pappan. Jag försöker alltid prata positivt om bonusmamman och hennes barn. Har även pratat med pappan, det är dock en känslig fråga så det blir oftast inte så mycket sagt kring det.
Sonen är väldigt svår att nå in till, sluter sig oftast så jag kommer inte riktigt åt vad problemet är. Han har även en äldre syster på pappans sida, och jag vet att hon och bonusmamman kommer inte alls överens. Sonen ser väldigt mycket upp till sin storasyster så jag vet inte om han lyssnar på henne också. Usch det gör ont i hela mig när jag vet att han inte mår bra och jag kan inte göra nått åt det!
Vad ska jag göra???