Kan man få bort en anmärkning i förtid?
Hej
Jag är en kvinna som lärde sig de hårda vägen att inte vara naiv kring ekonomi. Barnens pappa lurade mig vid skilsmässan så jag gick helt ekonomiskt utblottad ur den, utan jobb, hade precis avslutat studierna osv.
Det jag fick vara några krediter tagna i mitt namn som jag sen inte kunde betala.
Var så fattig en period att jag inte visste om jag hade mat till mina barn dagen därpå.
Det tog tio år att bli av med skulderna pga arbetslöshet en tid och sen div lågbetalda jobb men det gick! Dock har jag ju nu ingen möjlighet att stå på lån till hus med min nuvarande man förrän 2016 och det börjar bli kris. Vi har stått i bostadskö i flera flera år men är fortfarande som bäst på platser omkring 70 och hans barn börjar bli så stort att det behöver ha ett eget krypin, som det är nu bor h*n i vårt sovrum när h*n är här.
Vi betalar ca 8500 för lgh, husen vi har tittat på kostar som mest kring 8000 kr. Då harr jag valt minst 1000 kr extra i driftskostnader samt dyraste räntan.
Blue step låter oss gärna låna, men då är räntan 6,9%...
Så, min fråga är kan man få dem att stryka anmärkningen om skulderna är jättegamla? Jag har ju inte dragit på mig fler skulder på tio år.