Är det för tidigt att ta bort liggdelen vid 10 v?
Har en 10 veckors bebis som vid vaket tillstånd bara vill sitta, har en bugaboo donkey.
Sittdelen går ju att ha i ligg läge men då är den inte plan.
finns det någon rek ålder?
Har en 10 veckors bebis som vid vaket tillstånd bara vill sitta, har en bugaboo donkey.
Sittdelen går ju att ha i ligg läge men då är den inte plan.
finns det någon rek ålder?
5-6 mån är väl rätt lagom. Testa att fälla ner suffletten!
Bulta upp med filtar eller nån kudde istället... Alldeles för tidigt att byta till sittdel! Hade samma problem med min dotter så jag förstår dilemmat. Lycka till :0)
När små barns ryggar är tillräckligt välutvecklade kan de sitta upprätta utan stöd. Innan dess är det inte bra att hålla dem i sittande ställning för mycket. Det blir fel belastningar på kroppen.
Jämför med en vuxen som inte använder sina rygg- och magmuskler utan i stället sitter som en hösäck. Inte bra.
Min kotte fick inte sitta upp i vagnen förrän hen var ca halvåret, men vi har fortfarande nytta av liggdelen nu när barnet är två. Dumt att ta bort liggdelen.
Bugaboo ska man kunna byta vid 3 månader då den är ergonomisk som en babysitter.
Tack för svaren! ja de känns lite tidigt samtidigt som han siotter så bra och jag hade också för mig att de va nåt spec med bugaboo! vi får stå ut liiite till!