• Dessanheterjag

    Bh Snusk!

    Jag höll på smälla av då en rätt ny vän berättade att hon använder samma bh i flera dagar! Är det bara jag som tycker det är riktigt jävla vidrigt?! Jag använder en bh en dag sen åker den i tvätten, va fan man duschar ju varje dag inte vill man väl sätta på en använd bh efter det. Är folk verkligen såhär ohygienisk?

    Hos oss tvättar vi kläderna med tvättnötter, så kom inte med nå miljösnack som ursäkt att inte vara hygienisk. Tack.

  • Svar på tråden Bh Snusk!
  • Vickan I

    Haha, om du nu är sann så japp så ohygienisk är jag med. Om jag inte blivit svettig och/eller smutsig av någon anledning så kan jag ha samma bh mer än en dag. Just som du skriver så duschar man ju. Byter du sängkläder, handduk etc varje dag också?

  • Anonym (Hej)

    Jag använder samma bh i veckotal. Duschar varje dag, byter trosor och strumpor varje dag.

  • Gizmo

    Jag byter BH varannan dag, duschar varje dag. Aldrig att jag skulle ha samma BH i en vecka typ.

  • Hannah76

    Tvättar mina bh:ar efter att jag använt dem i 2-3 dagar. Använder ju inte bh hela dagarna eller på nätterna. En del av dagen används sportbh - den tvättas efter varje användning.

  • Åsa

    Ser ingen anledning att tvätta dem var och varannan dag; så kopiös svettning har jag inte. Däremot växlar jag gärna kläder, inkl bh, så att de får lufta mellan användningarna.
    Tvättnötter är för övrigt ganska värdelösa. Luktar gott och känns mjukt men blir inte renare än med bara vatten. Fast för sådant som egentligen inte är smutsigt utan bara ska sköljas upp kan man ju ha dem.

  • Åsa

    Ohygieniskt (i motsats till det "ofräscht" jag antar du egentligen menar i din trådstart) är det däremot att tvätta trosor i lägre än sextio grader.

  • Harmagedon

    Japp är också grymt ohygienisk. Hänger upp o luftar använder sällan två dagar på raken men nej tvättar inte efter en dag.

  • Shorona

    Japp, jag är ofräsch. Kan ha samma bh i 2-3 dagar om jag vet att jag inte har svettats eller blivit skitig.

  • Jagmonika

    Använder inte behå jämt men men tvättar de efter två Dar ibland en om jag svettas! en vecka e riktigt äckligt urk

  • Fjärilslarv

    jag byter bh efter 2-3 dagar, dock har jag en separat träningbh till träningen (jag avänder träningsbhar istället för vanliga).

  • Anonym (Äckel)

    Tyvärr är folk så äckliga 😞

  • Anonym (Stinafina)

    Jag tvättar bh-n när den börjar lukta surt eller om jag gjort något så jag blivit svettig eller smutsig. Brukar vädra dem så jag har inte samma flera dar i rad men sammantaget kan det nog gå en vecka mellan tvättningarna 

  • Anonym (Natasha)

    https://www.radron.se/granskningar/darfor-blir-du-lurad-av-vardelosa-tvattnotter/


    Det kanske är du som är ohygienisk :) 
    Har aldrig använt tvättnötter men det verkar enligt artiklar och andras erfarenhet som att de inte gör kläderna speciellt rena. Och du tvättar dina trosor och strumpor med det?

    Jag använder förresten också oftast BHar i några dagar utan att tvätta om jag inte har svettats mycket eller om den har blivit smutsig , så ofräsch är jag. Samma sak med vanliga kläder (inte trosor , de byter jag minst varje dag) . Om de inte har några fläckar eller luktar kan jag ha dom flera gånger utan att tvätta också. Nu händer det iförsej nästan aldrig att de inte blir nerfläckade direkt eftersom jag har en 2-åring. 

  • Anonym (HB)

    Jag använder sällan samma två dagar i rad, de hänger på krokar på min sovrumsdörr och luftar.

    Skulle tro att jag använder bygel-bh minst sju gånger innan tvätt. Om de inte ser ofräscha ut eller luktar såklart.

    Tränings-bh använder jag 2-3 gånger, med luftning i mellan. 

    Svettas minimalt. Känner mig inte ofräsch på något sätt och kommer förmodligen inte ändra på nåt trots att alla här skriker i panik pga detta. 

  • Anonym (Natasha)
    Anonym (Natasha) skrev 2024-05-30 23:50:26 följande:

    https://www.radron.se/granskningar/darfor-blir-du-lurad-av-vardelosa-tvattnotter/


    Det kanske är du som är ohygienisk :) 
    Har aldrig använt tvättnötter men det verkar enligt artiklar och andras erfarenhet som att de inte gör kläderna speciellt rena. Och du tvättar dina trosor och strumpor med det?

    Jag använder förresten också oftast BHar i några dagar utan att tvätta om jag inte har svettats mycket eller om den har blivit smutsig , så ofräsch är jag. Samma sak med vanliga kläder (inte trosor , de byter jag minst varje dag) . Om de inte har några fläckar eller luktar kan jag ha dom flera gånger utan att tvätta också. Nu händer det iförsej nästan aldrig att de inte blir nerfläckade direkt eftersom jag har en 2-åring. 


    För att förtydliga , jag har INTE trosor flera dagar utan ibland vanliga kläder t.ex klänningar , tröjor eller byxor om de inte är smutsiga eller luktar. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Dessanheterjag skrev 2014-09-05 05:51:23 följande:
    Bh Snusk!

    Jag höll på smälla av då en rätt ny vän berättade att hon använder samma bh i flera dagar! Är det bara jag som tycker det är riktigt jävla vidrigt?! Jag använder en bh en dag sen åker den i tvätten, va fan man duschar ju varje dag inte vill man väl sätta på en använd bh efter det. Är folk verkligen såhär ohygienisk?


    Vi är många män som gillar dirty women Flört
Svar på tråden Bh Snusk!