• nosripe

Hämtat paket i mitt namn

Fick för snart två veckor sedan en Avi hem i mitt brevinkast för att hämta ett rek brev hos mitt postombud. Fick tre dagar senare ett till med ett annat datum. Då jag för några veckor sedan beställde två grejor från tradera så tänkte jag att det var det som hade kommit. Har jobbat väldigt mycket och har inte kunnat hämta ut sakerna innan och åkte alltså till postombudet idag för att hämta ut sakerna. När jag kommer dit och dom scannar in avina så säger dom att sakerna redan är uthämtade? jaha, och då under samma dagar som jag fick dom i lådan. Dom kunde inte se vem det var som hämtat ut sakerna utan gav mig ett nummer till posten som jag skulle ringa vilket jag får göra imorgon. När jag sedan tar referensnummerna från avina och klickar in på postens hemsida så står det att det ena skickades från Portugal och det andra från Serbien. Vilket jag inte alls känner till. Hela grejen är skum. Då det står både mitt namn och min adress på avina, hur ska då någon
    annan ha kunnat hämta ut det då man måste legitimera sig? Är det någon annan 
    som har varit med om något liknande? Lite halvt förbryllad.
  • Svar på tråden Hämtat paket i mitt namn
  • firebird

Dom får inte lämna ut paket utan att scanna ditt leg! Isf har dom gjort fel

• nosripe
    hännrick skrev 2014-09-05 00:21:31 följande:

Du har inte förlorat någon legitimationshandling?

Nej jag har ju inte det. Har bara körkort och pass som identifierar mig och båda har jag hemma. Så verkar ju snarare som att personen hämtat ut det utan att ha visat leg. Vilket som `firebird`skrev är fel av posten. Inget som får ske ju. Dom på posten stod ju bara som fån, hade ingen information och kunde inte se vem som hämtat ut det i sin dator. Dumt tycker jag. 
  • hännrick

Avsändarländerna får att misstänka att det handlar om narkotikaförsändelser, kanske har personen som beställt grejerna en kompis som jobbar på utlämningsstället som kan hjälpa till med utlämningen. Teorier från min sida.

Jag förstår att det känns lite obehagligt att inte veta var som hänt

Svar på tråden Hämtat paket i mitt namn