Orka med mammans sjuka kontroll/kontakt behov.
Ja, jag antar att jag inte är ensam om att haträffat en kille med ett ex som har svårt av släppa taget.
Min kille och jag har varit tsm officiellt i snart ett år. Hans ex har redan från början betett sig extremt respektlöst både mot mig, min kille och vår relation. De första 4-5 månaderna hörde hon av sig VARJE dag, minst en gång, gärna fler ffa på helgerna.. Majoriteten av samtalen/smsen/besöken har varit helt onödiga och oviktiga. Han har sagt till henne flera gånger att hon inte behöver ringa så fort det är något som inte är "akut" men hon fattar helt enkelt inte.
I nuläget är det 1-2 dagar i veckan de INTE har kontakt. Han hör av sig kanske 2ggr ser månad, resten står hon för.
De träffas en gång i veckan i veckobytena och det tycker jag är en självklarhet att de ska fortsätta med men det finns ju ingen anlednig att ringa måndag tisdag onsdag torsdag när det är saker som kan vänta till fredagen!
Min kille tycker också att det är jobbigt och vill inte alls prata med sitt ex så mycket (främst för att hon är så otrevlig jämt), men de få gånger han inte svarar får han ju höra saker som att han är en dålig pappa osv så då får han dåligt samvete och blir rädd för att förlora barnen osv. Hon är den sortens kvinna som hotat med att ta barnen ifrån honom så fort han inte gör som hon tycker.
Hon drar sig heller inte för att skicka över barnen Både till hans och mitt hem om han inte svarar direkt.
Hur får man en sån människa att fatta att det är dags att släppa taget om sin fördetta familj? (Hon har ny parter)
Att vi vill vara ifred från henne när vi är ensamma? (Vi är fortfarande nykära liksom!)
Att hon inte är välkommen i vårat liv om hon inte ens hälsar när man möts?