• Elwan

Hugg, sammandragningar, sparkar och känner mig drogad

Bebisen sparkar uppe mot vänster revben och är jätte aktiv mest hela dagarna OCH nätterna. Är det normalt och betyder det att bebis vänt sig?

När jag har sammandragningar, som jag haft den vecka 17, har de börjat hugga som inuti slidan och bakåt neråt samt att det ilar i magen. Ska det vara så?

Ibland känns det som att någon sprutar in morfin i kroppen på mig. (Har fått det ett antal ggr p.g.a. bl.a Endometrios) Jag blir helt tung o det liksom värker i armar och ben samt att det blir jättetungt att andas. Känner oxå att jag blir slö i huvudet men efter en minut är det borta och som vanligt igen. Vad är detta?

UVI= neg
    Hb=116 men har ökat hemjärn och äter även "kvinna-vitaminer"
    Bltr= 110/75
    Socker 7.3
    Svullen på en skala 1-10= 2

Är sjukskriven på heltid pga foglossning fram sen v 17 och sitter mestadels i rullstol.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hugg, sammandragningar, sparkar och känner mig drogad
  • Anonym
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-09-04 09:05:44 följande:

I vilken vecka är du i?

Vecka 30. 29+3
  • Aleksandra Barnmorska

Hej. Precis som du skriver så är det för att barnet ligger med huvudet neråt och det är helt normalt. Ett foster i tredje trimetern brukar ha sovperioder på ca 40 min och sen vara aktivt så det är helt normalt. Det är svårt att svara på varför du får den morfinkänslan du beskriver. Hade kunnat vara tryck på stora kroppspulsådern men jag vet inte säkert. Därför tycker jag att du bör berätta detta för din bm och få träffa en läkare. Lycka till

• Elwan
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-09-04 22:11:00 följande:

Hej. Precis som du skriver så är det för att barnet ligger med huvudet neråt och det är helt normalt. Ett foster i tredje trimetern brukar ha sovperioder på ca 40 min och sen vara aktivt så det är helt normalt. Det är svårt att svara på varför du får den morfinkänslan du beskriver. Hade kunnat vara tryck på stora kroppspulsådern men jag vet inte säkert. Därför tycker jag att du bör berätta detta för din bm och få träffa en läkare. Lycka till

Okej...jag får göra så Tack för ditt svar!
Svar på tråden Hugg, sammandragningar, sparkar och känner mig drogad