• Tioinio

Hjälp med skostorlek till bebis!!

Hej!

Jag har tänkt köpa ett par tofflor i present men det är så svårt att bestämma vilken storlek jag ska satsa på. Hur hade du gjort??

Bebisen är 4 månader vid doptillfället. Det hade ju varit roligt om tofflorna kom till användning redan denna vintern. alltså en storlek för en bebis mellan 4-10 månader (hela vintersäsongen). MEN, det r klart att det hade varit kul om de kunde användas även nästa vinter men bebisar fötter växer ju så fort. 

Är detta önsketänkande att det skulle gå att ha dem så länge eller hade ni köpt en större storlek och använt en extra strumpa? Eller blir det ändå för stort? Vi snackar fårskinnstofflor så ni vet :)

Mycket tacksam för råd!!

/Velig!

• Svar på tråden Hjälp med skostorlek till bebis!!
  • Honungsblomman

Jag hade köpt en storlek som passar nu. Köp INTE en för stor storlek, tofflan kommer bara att glida av (det kommer den förmodligen göra iaf, det brukar strumpor och tofflor göra hos så små barn).

Tips: Köp ett par som passar nu, och ett par som passar nästa vinter?
    Min son hade strl 23 i skor någon månad innan sin 1-årsdag.
    Han låg 2 kurvor över "normalkurvan" i både vikt och längd.
    Så om barnet som ska ha tofflorna också är ett stort barn, så är det ett litet riktmärke att gå efter kanske? :)

• Anonym

Så här tänker jag. Är det någon form av toffel/tossa som sitter på riktigt bra (alltså rejält om anklar och ben så att de inte ramlar av så är det inget problem om de är lite för stora. Är det mer vanliga tofflor så skulle jag säga att köpa storlek som passar ett gående barn. Innan dess så kommer de bara att ramla av och egentligen inte gå att använda hur söta de än är. Menar inte att vara tråkig men har tre barn och det här med att fotdon till bebisar......mycket sött, inte lika mycket brukbart .

• Anonym
    Anonym skrev 2014-09-03 10:46:21 följande:

Så här tänker jag. Är det någon form av toffel/tossa som sitter på riktigt bra (alltså rejält om anklar och ben så att de inte ramlar av så är det inget problem om de är lite för stora. Är det mer vanliga tofflor så skulle jag säga att köpa storlek som passar ett gående barn. Innan dess så kommer de bara att ramla av och egentligen inte gå att använda hur söta de än är. Menar inte att vara tråkig men har tre barn och det här med att fotdon till bebisar......mycket sött, inte lika mycket brukbart .

Min son föddes under riktig midvinter. Han hade strumpor innanför tossorna, och sedan byxbenen nedstoppade i tossorna. De satt perfekt och ramlade inte av.

• Anonym
    Anonym skrev 2014-09-03 10:50:32 följande:
    Min son föddes under riktig midvinter. Han hade strumpor innanför tossorna, och sedan byxbenen nedstoppade i tossorna. De satt perfekt och ramlade inte av.
    Ja precis. Vissa sitter på andra inte. Det var därför jag undrade vad det var för tofflor TS tänkte köpa.
  • Tioinio

Fasen vad ni är bra som engagerar er i mina små världsliga bekymmer :)

Jag har tänkt att köpa dessa:

www.ebbesbutik.se/barntofflor-bobux/farskinnstofflor-baby-shepherd-boras-rosa/

Vad tror ni? Jag beställer ju från nätet, därför vet jag ju inte så mycket om passform osv. Vill ni vara med och gissa med mig? Är inne på att välja strl 18/19... De ska ju passa en bebis som i september är 3,5 - 4 månader och son helst ska kunna ha dem hela vintern...

Svar på tråden Hjälp med skostorlek till bebis!!