• Anonym (Stockholm)

Vill bara slippa hen!

Hej!

Jag är mitt uppe i att "rensa" bland mina vänner. Det finns några människor som jag känner att jag inte behöver i mitt liv och väljer nu att inte umgås med dem. Av god anledning.

Dock så kommer en av dessa som kommer fortsätta figurera i vissa sammanhang som jag inte vill tacka nej till.

Jag bara undrar om jag är konstig som känner att jag inte har några problem att totalt ignorera denna människa? Är jag otroligt ohyfsad och borde respektera att denna människan är i samma rum trots att jag avskyr denna?

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vill bara slippa hen!
  • Anonym (Fredrik)

Tycker du är jätte konstigt. Krävs det något quiz för att tacka nej till någons sällskap, AV GOD ANLEDNING? Inte den blekaste vilken relation ni har, men ibland borde man bete sig som en vuxen vilket innebär att man säger ifrån på vuxet vis och tom orkar vistas i samma rum som den andre.

• Kaspar

Det beror väl på anledningen till varför du vill säga upp kontakten.

Gör människan något för att du ska ogilla honom/henne, eller är det ditt tankesätt som gör att du inte tycker om personen?

Kan inte se någon annan anledning till att någon skulle vilja bryta kontakten med en vän.

Men iallafall, du borde kanske inte ignorera personen, men inte heller gå in på djupa samtalsämnen med honom/henne heller.

Vore kanske bra att kolla så du och personen är på samma våglängd, att ni båda är med på att inte ha mycket kontakt och att ni båda är med på varför :)

Det heter hon/han inte hen.
  • fornminne

Att demonstrativt ignorera någon som befinner sig i samma rum är oerhört ohyfsat och kan förstöra stämningen för alla. Däremot behöver du ju inte prata eller umgås med personen mer än nödvändigt. Men andra du känner vill uppenbarligen ha personen närvarande, så det kan du ju inte påverka.

• Anonym (Jo)
    fornminne skrev 2017-06-16 07:20:13 följande:
    Att demonstrativt ignorera någon som befinner sig i samma rum är oerhört ohyfsat och kan förstöra stämningen för alla. Däremot behöver du ju inte prata eller umgås med personen mer än nödvändigt. Men andra du känner vill uppenbarligen ha personen närvarande, så det kan du ju inte påverka.
    Håller med.
Svar på tråden Vill bara slippa hen!