sätta 4 åring i britax 2way väger 16kg o knappt 100cm lång. anser de för tidigt att vända frammåt
skrev en tråd precis men la den nog i fel kategori så tror inte att så många läser där, så gör nytt försök..
vår lilla kille har växt ur sin besafe izikid x3 tror jag den heter, han väger 16kg snart o han har typ 1 dm kvar upp till stolens kant då öronen är vid kanten.. så jag tycker han ska ha en till bakåtvänd stol innan vi sätter han framåtvänd.
Tittade på en britax Twoway mest för att den är nersatt från 2600kr till 1400kr, (jag är luspank!) men vill inte känna mig tvungen på grund av min dåliga inkomst att köpa en billig framåtvänd stol redan nu. Barn är ju rekkomenderade att sitta bakåtvänt till 5 års ålder.
Vi har en volvo v70 av nyare modell så jag vill veta av era erfarenheter om denna stol tar liten plats i bilen och samtidigt är bra för lillkillen och ger han mycket benutrymme. Som det är nu har han typ 1dm benplats och framsätet, passagerarsätet är ganska långt fram om inte längst fram. Det är ju inte alls bra utan fullkomligt livsfarligt för en vuxen människa att sitta där om airbagen slår ut. Enligt vad jag har hört dör man av smällen.
Britax är väl en lite stol jämfört med superklumpiga izikid, visst stolen har vatt superbra inte det men det känns som en stor stol.
Har ni tips?