• dagijuli

Syskonförsök där ettan tog tid..

hej
    jag och sambon har börjat prata om syskonförsök till vår dotter som är 14 månader snart. Hon blev till efter ca 2 års försök och en utredning som visade på inga fel. Jag bytte jobb o fick pergo för att boosta min egen ägglossning och så blev jag gravid.. var det pga jobb byte eller pergo vet jag inte men nåt av det gjorde alla fall susen. jag har normal mens och ägglossning och fick pergo som ett försök att boosta innan remiss till ivf.
    hur har det gått för er som varit ofrivilligt barnlösa när ni försökte med första barnet? har ni även drabbats av sekundär barnlöshet eller gick det snabbare att bli gravid andra ggn..vissa säger ju att det är lättare att bli gravid för kroppen vet liksom.. men ärligt så vet jag inte.. vi har inte försökt med syskon än men vi har inte heller skyddat oss sen över ett halvår tillbaka..bara passat oss lite extra.. 
    jag tror inte vi kommer att ha lätt för att få till nr två..o skulle det bl så att det inte blir ett syskon så är jag mer än nojd med den lilla underbara tjej som ligger o sussar så gott i sin säng just nu.. men jag skulle bli ledsen ändå. . jag vikll så gärna ge henne ett syskon..

• Svar på tråden Syskonförsök där ettan tog tid..
  • Yarrow

Vi kämpade i 5 år för vår lilla plutt. 15 pergoturer och 3 tidiga missfall senare så blev jag gravid precis innan vi skulle påbörja ivf. Redan när sonen var 4 månader blev jag gravid igen men fick missfall. Kontaktade min gynekolog efter några månader då jag aldrig fick tillbaka min mens. Fick då pergotime igen av någon anledning. Vet inte varför för det fungerade ju inte förra gången. Denna gången tog det sig dock på första försöket. Nu är sonen 15 månader och lillebror kommer om några veckor :)

Svar på tråden Syskonförsök där ettan tog tid..