• tilde72

Prissätta barnkläder till dagis?

Första gången jag ska sälja på loppis.
    Nu undrar jag hur jag ska prissätta kläder och skor... Har ni några förslag åt mig?
    Jag har väldigt varierade grejer. Noa Noa, Mini a Ture, Lindex, Kapp Ahl, H&M med flera. Vad kan jag ta för en finklänning från Noa Noa och ett par jeans från Lindex exempelvis?
    Många av plaggen använda vid ett el två tillfällen så med andra ord är dom i mycket gott skick.
    Tänker även om det är värt att lägga ut på Blocket också.
    Ni med erfarenhet, skriv och berätta

• Svar på tråden Prissätta barnkläder till dagis?
  • tilde72

En till fråga är hur gör jag med namnlapp med telefonnr som jag strykit fast i plaggen?

• nozpa

Oj, jag har inte full koll. Men hjälpte min kompis för ett par veckor sedan att fixa iordning hennes kläder inför en barnloppis.

Lindexkläder brukar vara väldigt billigt. Jenas kanske 20-40:-/st, beroende på skick och kvalité.
    Tröjor runt 20 spänn. Antar att KappAhl hamnar i samma kategori.
    H&M? Halva Lindex/KappAhl kanske?
    Noa Noa mm ganska så okej priser tror jag. Hon märkte upp lite villervalla och småfolk, och kanske en fjärdedel av inköpspris på de grejerna.

Är det namnat med penna så har jag uppfattat det som att det sänker värdet ganska mycket. Hon hade haft klisterlappar till sina kläder så det gick ju smidigt att dra bort dom. (Tog lite tid). Vet inte hur det är med påstrukna, men det går kanske att lossa de också?

Jag hade personligen inte brytt mig, men folk gör tydligen det. Så det ska se så nytt ut som möjligt och så billigt det bara går.

Jag hade hellre sålt på tradera tror jag. Du kan ju gå in o kolla där vad priserna brukar landa på för liknande plagg du ska sälja.

• Hoppfull84

alltså på loppis förväntar man sig att det är billigt. mjukisbyxor max 20kr, jeans max 40. t-shirts och jumprar max 30. klänningar eller speciella märkesplagg med utmärkande design/mönster något dyrare. ytterkläder 50-150kr om det inte är något speciellt märke. men vill man sälja och bli av med sakerna så lönar det sig att ha billigt. annars får man släpa hem alltihop efteråt ändå.

sen är det bra att ha allt tydligt uppmärkt och sorterat, så att folk lätt kan se utan att behöva rota och fråga. så typ allt i den här traven storlek 92-104:20kr. allt i den högen74-92: 30kr. glöm inte att ta med massa växel. eller släng med extra plagg på köpet för att runda upp till jämn 50 lapp eller liknande.

som sagt vill man bli av med grejerna och slippa släpa hem så får man vara beredd att sälja billigt.

• tilde72
    Nyfikna72 skrev 2014-08-27 16:15:57 följande:

Var kommer dagis in i bilden?

Hoppsis! Där slant det på tangenterna minsannGlad
Svar på tråden Prissätta barnkläder till dagis?