• Masken84

farmor!!!

I morgon kommer svärmor/ barnens farmor hit. Och jag mår skit dåligt! För att göra en lång historia kort så började jag o svärmor bråka julen 2012, vi kallade varandra hemska saker och kärringen åkte hem samma kväll 20 mil.

Efter detta har vi inte haft någon kontakt. Har bett om ursäkt och så men inget har hänt och ingen kontakt. Så mina barn har aldrig haft någon kontakt med sin farmor pga att hon inte tål mig och sambon har hon inte heller haft kontakt med. Hon har brutit med oss helt. Vi berättade i april 2013 att vi skulle få ett barn till då beklagade sa hon till sambon.

Nu är barnen 2,5 år och 1 år gamla nu vill hon helt plötsligt komma och i morgon kommer hon hit. Jag vet inte hur jag ska bete mig är så fly förbannad på henne hur hon kunde säga upp kontakten med sin son och sina barnbarn bara för hon ogillar mig. Sen alla hemska kommentarer om min familj osv

Vad ska jag göra?!?!?

• Svar på tråden farmor!!!
  • Masken84
    Annelie 76 skrev 2014-08-26 20:29:33 följande:

Le, var trevlig och bryt ihop när hon åkt hem.

Jo det vore väl det bästa! Men känner verkligen stor ångest över att kärringen ska sätta sin fot i mitt hem. Då hon har gjort min sambo så sjukt illa man väljer inte när man vill vara mamma o inte :( och varför straffa han och barnen pga mig?!?!
  • Whitetrash86

men vad har hon sagt till dig/din man så att ni godkänner henne komma på besök?

För inbjuden måste hon väl ändå blivit?

• Masken84

Dottern fyllde år den 20 augusti och hon ville komma och gratta henne. Jag vill inte vara den som står i vägen för en relation till sin farmor. Och min sambo vill ha en relation till sin mamma vill inte stå i vägen där heller då han bara har sin farmor! Suck vilken soppa!!! Vill bara skälla ut kärringen och kasta ut henne :)

• Annelie 76
    Masken84 skrev 2014-08-26 20:31:57 följande:
    Jo det vore väl det bästa! Men känner verkligen stor ångest över att kärringen ska sätta sin fot i mitt hem. Då hon har gjort min sambo så sjukt illa man väljer inte när man vill vara mamma o inte :( och varför straffa han och barnen pga mig?!?!
    Men det är mellan din sambo och henne. Inget gott kommer att komma av att du lägger dig i. Av hänsyn till din sambo och dina barn bör du ligga lågt och inte starta nåt. Du vet redan att hon ogillar dig så det kan inte gärna bli värre. Håll dig ur vägen och spy galla över henne hos nån kompis istället.
  • Drottningen70

Avvakta och se vad hon vill. Hon kanske är beredd att lägga ned stridsyxan och tar första steget nu. Det ända som är värre än två år utan kontakt är ju tre år utan kontakt. Tänk om din man och dina barn nu har möjlighet att få en bra kontakt med farmor? Då kan det vara värt att svälja lite stolthet . Dock ska ju varken du eller din man acceptera att du blir kränkt .

• Masken84

Sambon står på min sida och han vill inte att jag ska ta en massa skit vilket jag inte gör aldrig av någon. Självklart kommer jag hålla låg profil och hålla mig i bakgrunden. Har bara så mycket som jag vill säga henne! Vill verkligen att mina barn ska ha sin farmor och att min sambo ha sin mamma. Men allt hon har sagt om mig och min familj ligger och gror och jag har sådan ångest att jag är rädd att göra något dumt!!!

• Whitetrash86
    Masken84 skrev 2014-08-26 20:45:18 följande:

Dottern fyllde år den 20 augusti och hon ville komma och gratta henne. Jag vill inte vara den som står i vägen för en relation till sin farmor. Och min sambo vill ha en relation till sin mamma vill inte stå i vägen där heller då han bara har sin farmor! Suck vilken soppa!!! Vill bara skälla ut kärringen och kasta ut henne :)

Jag förstår.
    Har haft en ansträngd relation till min egna svärmor. Så jag kan relatera till det.
    Vill även att barnen ska ha en farmor och mannen vill ju ha sin mamma såklart.

Jag tog helt enkelt ett steg tillbaka. Höll mig lite undan, var allmänt trevlig och så. 
    Nu är relationen mycket bättre, hon har insett vad som gäller i våran familj och anpassat sig efter det. Men jag kommer aldrig bli bundis med henne och det har vi båda accepterat och utgår från det.
  • nettan63

Jag tycker du ska ligga lågt och se vad som händer.
    Jag är famor och min son är gift med en tjej som inte gillar mig. Jag  ställer alltid  upp om jag en blir tillfrågad. Jag får sällan vara barnvakt fast jag bor bara 5 min från dom medans mormor bor i Västerås (10 mil längre bort) och då åker man med barnbarnet dit för att hon ska vara barnvakt. Svärdottern vill bara att hennes mamma ska ha bra kontakt med barnbarnet. Jag vill inte konkurrera med mormor.
    Jag och min man vill gärna ha bra kontakt med barnbarnet. Få vara barnvakt då och då men det får vi inte för svärdottern.
    Det finns en annan sida av myntet också :(

Svar på tråden farmor!!!