• Emm_ra9999

Månadspeng till 13 åring

Hej. Jag har en dotter på 13 år. Hon får en månadspeng på 500kr som hon får spendera på det hon vill. Oftast köper hon smink och kläder. Jag köper utöver det ytterkläder , skor, betalar mobil och andra dyrare saker hon behöver . Nu är det så att hon har börjat be om hela barnbidraget istället. Min fråga är då. Hur har ni det hos er? Får verkligen "alla" hela barnbidraget när dom är 13 år?

• Svar på tråden Månadspeng till 13 åring
  • Vinter ide

Nä inte väldigt få skulle jag tro min dotter är 14 hon ber om en slant då hon vill ha något kläder nch sånt ligger ännu på föräldra basis visst måste de lära sig men de flesta och spesiellt ensamstående föräldrar har nog inte den möjligheten. Men som singel pappa ska det bli kul att följa denna tråd.

• Fjärilslarv

Jag var 14 när jag började få hela barnbidraget men då skulle ju allt utom mat, husrum, busskort och terminsavgiften till vår teater betalas själv också.-

• Ante94

Där vi bor är det väldigt blandat vad barn får och inget som de diskuterar med varandra. Våra egna barn får en summa(ca 1000-1400kr/mån beroende av ålder) som gör att de kan sköta sin ekonomi själva.

• Mammans

Nej det får inte alla... min son på 14 år får 340:-/ månad men då betalar vi även hans mobil 249:-/mån och vi står för godis på helgen.

• Emm_ra9999

Tack för alla svar. Dom har gjort det aningen lättare att stå emot tjatet . Vi har beslutat att hon ska få hela bidraget men måste dock betala mobilen själv, ca 400kr beroende på hur mycket hon ringer. Så om hon vill ha mer pengar i fickan kan hon styra det själv genom att ringa mindre.

Svar på tråden Månadspeng till 13 åring