• tikki masala

Tre timmar lagom?

Ska ha kalas för min nu 8åriga dotter och jämnåriga. Är det ok att ha ett kalas en lördag från kl 18-21?  
    Det ska vara ett pyjamas party.
    Eller är det för sent?

• Svar på tråden Tre timmar lagom?
  • Vinterankan

Jag skulle tycka det var helt ok om min dotter var bjuden och hon är bara 5 så för några år äldre barn borde det funka bra för alla. 3 timmar kan vara lite långt men om det är pyjamasparty så kanske det blir lite filmmys också och det tar ju rätt lång tid.

• fluu

Tycker inte att det är för sent och speciellt inte när det gäller ett pyjamasparty, det är väl ändå på en fredag eller lördag liksom?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Honungsblomman

Låter helt okej. Dock trodde jag att pyamasparty innebär övernattning?
    Jag hade ett pyamasparty som barn, och då sov alla gästerna över. :)

• Alexi
    Honungsblomman skrev 2014-08-25 20:11:32 följande:

Låter helt okej. Dock trodde jag att pyamasparty innebär övernattning?
    Jag hade ett pyamasparty som barn, och då sov alla gästerna över. :)

Det tyckte jag också var självklart förr men min dotter var på pyjamasparty i juni mellan kl 14 och 16 så jag har fått lära mig nytt.
  • Alexi

Är alla bjudna också typ åtta år kanske det funkar. Ni har väl koll på om någon skulle ha svårigheter att hämta så sent, tex ensamstående förälder med småsyskon som sover så dags.

• Honungsblomman
    Alexi skrev 2014-08-25 20:29:20 följande:
    Det tyckte jag också var självklart förr men min dotter var på pyjamasparty i juni mellan kl 14 och 16 så jag har fått lära mig nytt.
    Oj, där ser man.
    Så, vadå, man har typ ett vanligt kalas...med pyjamas på sig? O.o
  • Alexi
    Honungsblomman skrev 2014-08-25 21:04:28 följande:
    Oj, där ser man.
    Så, vadå, man har typ ett vanligt kalas...med pyjamas på sig? O.o
    Ja precis så. Mycket coolt när man är på sexårskalas för enbart tjejer.
  • pigglet

Jag tycker det låter väldigt sent, det skulle bli problem för oss då barnen är trötta på kvällen.
    Och lite långt kanske? Själv är jag rätt slut efter ett 2 timmars kalas  Flört

• tikki masala

Jo jag skulle gärna ha låtit tjejerna övernatta, men jag ammar och vaknar mycket så är faktiskt lite trött. =P  
    då skulle de säkert vara vakna hela natten och jag skulle bli en  sur grinig mamma. Så jag valde att sätta en kort tid på det. =)

Svar på tråden Tre timmar lagom?