• JOhanna76

Droger

Hej alla!!
    Jag är helt....ja jag vet inte vad men jag har en son
    som är 17 år . Som nu i sommar har han och hans kompisgäng( 8-9 st) rökt hasch dom har enl. min grabb gjort det några gånger för att det är en kul grej. Jag och min man blir ju helt förkrossade av att höra detta, skit jobbigt. Vi har pratat och pratat med vår son om vad vi tycker och vi vill ju givetvis att han aldrig gör om det, han säger att det aldrig mer kommer hända men han låter inte helt övertygad om det utan mer svarar det vi vill höra.
    Hjälp!!!! vad ska man göra??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-25 12:25
    Finns det fler föräldrar i samma situation? Eller vart i en sådan?

• Svar på tråden Droger
  • Anonym (One two freddy comes for you)

Mår han dåligt?

Droger kan ju vara bra mot depression, men jag antar att han kanske mår bra?

Om det händer igen, hota honom med mobil förbud eller något???

• sol4

Stannar det vid att testa och han har ju berättat det själv så får man väll lita på det. Märker ni att han får svårt att sova, svettas mkt, blir förbannad lätt, d går åt mer pengar än vanligt, glömmer saker då är det på en annan nivå och han behöver hjälp. Hoppas allt går braGlad

• Anonym

Jag vet inte man kanske överreagerar, men varken jag eller min man har någonsin varit i närheten av detta själva som unga. Har ju läst på en del om det och vilka tecken man ska kolla efter osv.

Men han verkar må toppen bra, sköter skolan är social mot oss (hur sociala tonåringar nu är????) och alla andra. Har många kompisar. Så jag kan inte se något som skulle kunna vara tecken på ett missbruk. Jag hoppas verkligen att jag inte är för naiv????. Ska man våga lita på han till 100% han har ju testa flera gånger? Sen är det ju detta med inställningen till hasch, han tycker ju inte att det är så farligt som jag tycker. Är det så att ungdomar ser på droger på ett annat sätt än vi?

Det som oxå är jobbigt är ju hur andra ser på oss? Har vi misslyckats totalt med vårt föräldraskap? Ojoj frågorna är super många!!

Kram på er

Svar på tråden Droger