• FrenchPear

Ta kontroll över PCOS

Hej!

Har PCOS och är just nu under utredning hos gyn eftersom vi vill bli gravida.
    Har läst och forskat en del i ämnet och har från och med idag ändrat livsstil i hopp om att mildra min PCOS.

Jag utesluter socker, mjölkprodukter, koffein och alkohol samt fokuserar på att äta mycket grönt, bra fetter samt tillskott som omega-3, en multivitamin och en extra tablett krom.
    Utöver detta dricker jag stora mängder vatten samt motionerar och blir svettig 30 min om dagen.

Är det ngn som försökt mildra sin pcos här? Hur gjorde ni? Vill ni hänga på min förändring? Skulle vara kul att peppa varandra!

• Svar på tråden Ta kontroll över PCOS
  • Boomsan

Jag har PCOS och var överviktig. Gjorde tillsist en gastric bypass för att gå ner i vikt och dämpa PCOSn. Hade innan väldigt oregelbunden/utebliven mens/ägglossning, hårväxt, pärlhalsband på äggstockarna, övervikt, manliga anlag (tjock om magen men smal övrigt)
    Efter operationen så är den enda skillnaden att jag blivit normalviktig men endån större om magen är övriga kroppen och att in mens blivit mer regelbunden, den kommer åtminstone varje månad men dagarna kan skilja sig lite. Vet inte om ägglossningen kommit igång men tar just nu pergotime för att bli gravid. Hårväxten hade jag gärna blivit av med för det ökar för varje år :( Vet inte vad jag ska göra för att få bort det utan att göra en laserbehandling...

• MrsA

Hej!

Jag har tänkt ta tag i min pco genom rätt kost, läst att lchf är vägen att gå. Så på måndag börjar jag med en strikt lchf kost. Fram tills måndag ska ja införskaffa mig recept och tips på hur ja smidigast ska börja.

Svar på tråden Ta kontroll över PCOS