• emelieva

PLUGGA MED BARN

Någon som har pluggat på universitetet med småbarn? 
    Hur har era partners jobbat? hur löser man det med  pengar? hur gammal var ni? ensamstående? Dela gärna med er av era historier! :) 

• Svar på tråden PLUGGA MED BARN
  • Helle 85

Studerar till lärare på högskola. Börjar termin 4 snart. När jag började studera var sonen 5 månader. Studerar på distans vilket jag e väldigt glad för. Mannen arbetar i en annan stad så han kan va borta från 6-18:45 på vardagar. Fick mycket hjälp av svärmor å svärfar under första terminen vilket jag e väldigt tacksam för. Fr.o.m. Andra terminen gick sonen på Fsk och går oftast 8-15 men får mycket ledigt om det fungerar med mitt schema :) det är många med små barn inom utbildningen.

• mamma hampus
    Jag fick min son under gymnasietiden men det fungerade jätte bra,han var 3 år när jag tog studenten.Innan jag började skolan igen så blev jag ensamstående och min skola var i en annan kommun.Så jag pendlade 4 mil fram och tillbaka och var borta mellan 7-16 ungefär så sonen var hos sin dagmamma varje dag.Sedan efter skolan så var jag arbetsökande i ett år sedan började jag på en folkhögskola och läste 2 år.Allt fungerade jätte bra under studietiden,fick mycket hjälp av mina föräldrar och syster.Hans pappa kom först när jag började på folkhögskolan då ville han ha varann helg så då blev det lite jobbigt..Idag är sonen 12 år i januari och jag är nu fortfarande arbetsökande men vi har bytt kommun och bott här i 4 år.
Svar på tråden PLUGGA MED BARN