• FamHull

Lampa som ändrar färg när det är ok att gå upp?

Såg för nått år sedan eller två en typ av nattlampa(klocka?) som man kunde ställa in så att den lyste gult på natten tror jag och grönt på morgonen när det är ok för barnet att gå upp. Det va inget larm så barnet vaknar om det mot all förmodan skulle sova länge, utan visade bara med ljus om barnet skulle stanna i sängen eller gå upp. Nån som vet vilken jag menar? Har sökt på Google men hittar den inte...

• Svar på tråden Lampa som ändrar färg när det är ok att gå upp?
  • FamHull
    puss skrev 2014-08-24 10:00:13 följande:
    Kanske en wake up light?

Nja, den typen av lampa är väl till för att väcka? Den jag tänker på är mer en nattlampa sim byter färg på ett visst klockslag.
  • Ellie
    FamHull skrev 2014-08-24 10:13:34 följande:

Fick tyvärr inte upp sidan på mobilen, men ska testa på datorn sen'
    Ok, länken funkar för mig.
    Annars googlade jag:
    lampa färg barn gå upp

• mammalovis

Någon som vet vad en sådan Philipslampa kostar? Det fanns inget pris angivet på deras hemsida vid den länken, mer har jag inte orkat forska, annars lät det smart.

• lilljohansson
    Ellie skrev 2014-08-24 17:20:00 följande:
    Fast jag får upp att det är 30% rabatt just nu, så 398 kr.
    ja det är den med rosa.. den andra har  blått på huvudet..
  • FamHull
    Tallen skrev 2014-08-28 21:22:55 följande:
    Vi har den här till sonen sedan han fyllde tre strax före jul förra året, funkar jättebra. gro.co.uk/gro-clock

Har kollat på den också! Vart köpte ni den och vad kostade den? Hittade den på Amazon.uk men dom verkar inte kunna skicka till Sverige...
  • Tallen
    FamHull skrev 2014-08-28 21:35:59 följande:

Har kollat på den också! Vart köpte ni den och vad kostade den? Hittade den på Amazon.uk men dom verkar inte kunna skicka till Sverige...
    Jag bor utomlands så köpte den via Amazon men kontakta företaget som tillverkar dem direkt så kan de säkert hjälpa er på

något sätt.
  • FamHull
    Tallen skrev 2014-08-29 00:01:34 följande:
    Jag bor utomlands så köpte den via Amazon men kontakta företaget som tillverkar dem direkt så kan de säkert hjälpa er på något sätt.

Ah ok! Tack för tipset!
Svar på tråden Lampa som ändrar färg när det är ok att gå upp?