• Anonym (Orolig)

Clearblue visar 1-2 i V4+2 orolig :(

Hej! Jag är gravid i vecka 4+2. Jag plussade tidigt, 5 dagar innan bim och tog då ett CB digi som visade 1-2. Gjorde ett nytt idag som fortfarande visar 1-2. Det borde visa 2-3.. Så nu är jag jätteorolig för missfall dom jag har haft förut :'( Någon som har varit med om liknande? Hur gick det för er??

• Svar på tråden Clearblue visar 1-2 i V4+2 orolig :(
  • Anonym (MP)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-08-24 08:23:35 följande:

Hej! Jag är gravid i vecka 4+2. Jag plussade tidigt, 5 dagar innan bim och tog då ett CB digi som visade 1-2. Gjorde ett nytt idag som fortfarande visar 1-2. Det borde visa 2-3.. Så nu är jag jätteorolig för missfall dom jag har haft förut :'( Någon som har varit med om liknande? Hur gick det för er??

Den visar väl när man beräknas blivit befruktad? Vilket borde vara 1-2 veckor sedan väl?
  • Fantasilös

Asså. Läste inte ordentligt. Clearblue digital är ju ingen exakt exakt metod att få reda på vilken vecka man är i. Så du behöver nog inte oroadig.

• Anonym (Orolig)
    Fantasilös skrev 2014-08-24 08:24:25 följande:

Hur vet du att du är i 4+2 o vad är du orolig för?

För att jag har gjort ivf. Jag är orolig för missfall..
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (MP) skrev 2014-08-24 08:24:33 följande:
    Den visar väl när man beräknas blivit befruktad? Vilket borde vara 1-2 veckor sedan väl?
    Ja men det är mer än 2 veckor sedan, inte så mycket mer men jag blir ändå orolig. Kanske är jag lite väl rädd och det inte är nån fara.
  • Anonym (Orolig)
    Fantasilös skrev 2014-08-24 08:25:43 följande:

Asså. Läste inte ordentligt. Clearblue digital är ju ingen exakt exakt metod att få reda på vilken vecka man är i. Så du behöver nog inte oroadig.

Nej du har säkert rätt.
  • Anonym (MP)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-08-24 08:27:59 följande:
    Ja men det är mer än 2 veckor sedan, inte så mycket mer men jag blir ändå orolig. Kanske är jag lite väl rädd och det inte är nån fara.
    Förstår att du är orolig.

Försök att inte testa så mkt.

Dels kan det slå om fastän nåt är fel. Dels kostar det massa pengar. Förstår att du vill Veta men det är så tidigt än så vad som helst kan hända.

Har också testat som en dåre ( 20-30 stickor på en månad ) efter ett missfall.

Gläd dig åt pluset tills det händer något annat. Be om ett tidigare ul kanske om 2 v då kan man se fostret. Man blir galen av allt testande och analyserande.

CB digitalt visade negativt på mig v 4+0 ( alltså bim ) men testlagret vidade positivt så du kanske har lite lite för lite hcg för att den ska slå om... Nu är jag i 37+0 så cb hade fel
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (MP) skrev 2014-08-24 08:35:03 följande:
    Förstår att du är orolig.

Försök att inte testa så mkt.

Dels kan det slå om fastän nåt är fel. Dels kostar det massa pengar. Förstår att du vill Veta men det är så tidigt än så vad som helst kan hända.

Har också testat som en dåre ( 20-30 stickor på en månad ) efter ett missfall.

Gläd dig åt pluset tills det händer något annat. Be om ett tidigare ul kanske om 2 v då kan man se fostret. Man blir galen av allt testande och analyserande.

CB digitalt visade negativt på mig v 4+0 ( alltså bim ) men testlagret vidade positivt så du kanske har lite lite för lite hcg för att den ska slå om... Nu är jag i 37+0 så cb hade fel
    Tack. Jag ska försöka lugna mig och inte testa så mkt. Grattis till graviditeten :)
  • Anonym (MP)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-08-24 08:44:14 följande:
    Tack. Jag ska försöka lugna mig och inte testa så mkt. Grattis till graviditeten :)
    Tack! Och lycka till :)
  • Anonym (samma)

Samma hände mig. Det visade på 1-2 veckor när det borde varit 3+ på clearblue digital. Missfall kom som väntat ett par dagar senare, tyvärr!

• Anonym (p)

Om jag minns rätt så räknar vi från mensens första dag och CB räknar från befruktningsdag. Och då ska testet stämma. Om du läser om fostrets utveckling vecka för vecka så står det nästan alltid att de två första veckorna man räknar med är man egentligen inte gravid. Och CB är väl också tillverkat i ett annat land och där räknar man antagligen från ägglossningen istället. Har även för mig att det står i bruksanvisningen att de räknar bort de två första veckorna

• Anonym (p)
    Anonym (p) skrev 2014-10-02 21:34:05 följande:

Har även för mig att det står i bruksanvisningen att de räknar bort de två första veckorna

Så var det för några år sedan, de kan ha gjort om testen nu
  • Anonym (Orolig)

Det gick upp efter några dagar, men det slutade ändå med missfall, missed abortion.

• Anonym (p)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-10-09 10:04:03 följande:

Det gick upp efter några dagar, men det slutade ändå med missfall, missed abortion.

Usch vad tråkigt, beklagar sorgen..
Svar på tråden Clearblue visar 1-2 i V4+2 orolig :(