• mammasusan

När lade sig er bebis med huvudet ned & när födde ni?

Vi väntar tredje barnet men det är första via magen.
    Vi väntar en pojke & han har legat med huvudet ned sen v.27-28, är inte det tidigt för att vara första barnet?

Undrar därav när era lade sig nedåt & när ni födde. Jag är i v.32 nu....

A 27/6-06, V 26/4-09, Pyret Bf 23/10-14
  • Svar på tråden När lade sig er bebis med huvudet ned & när födde ni?
  • Rani

Min vände på sig i v. 38-39 (minnst ej exakt men jagfick göra ett extra ultraljud för att kolla så att hon vänt sig). Jag födde 40+6.

• kixan

Mina tre första har legat med huvudet ner vid alla kontroller (de börjar väl i v 32 typ). Gått över med alla tre.

A -03, F -05, V -10
  • mammasusan

Tar tacksamt emot fler svar , verkar förstås inte finnas något mönster, iaf inte än.

• fluu

Hon vände sig runt vecka 31-32 och jag födde på bf+2.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fyrabarnsmor4

Mmm... försöker minnas...

Jag har för min vid alla kontroller (efter Rutin ultraljud) så sas man att bebisens huvudet var nere. Det var de hela tiden. den här gången var jag fixerad tidigare än de första. Typ mitten av juli såg man på min magen att den har sjunkit, Senare kunde det bekräftas av MVC personal att bebisen fixerat sig.

Så det ilar rätt mycket nere... men jag slipper trycket mot revben så vilken av de är bättre??

• MMMR

Fixerad v 32 och födde BF +6 :)

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • V79

1:an i v 34 och född i v 38+4, andra v 28 och född v 40+2, trean v 35 och född v

40+6, fyran v 34 och född i v 40+6 och är gravid med femman och han vände sig nu sist i v. 37 och är nu i v 37+5 och är nog kvar ett bra tag till.

• Pernilla0414

Om du frågar barnmorskan så kommer du nog få svar att det är så mycket vanligare med förstföderskor att bebisen är rätt vänd tidigare och även fixerat sig tidigare än omföderskor.

Som omföderska så är det inte ens säkert att bebisen lägger sig rätt (kan ligga i tvärläge tills det är dags) och huvudet kanske aldrig fixeras heller.

• Anceka m D

Första vände sig först i vecka 37, han kom 39+4.

Bebisen i magen har legat med huvudet ner sedan v. 32, jag är idag 36+0.

• mammasusan
    Pernilla0414 skrev 2014-09-01 09:01:25 följande:

Om du frågar barnmorskan så kommer du nog få svar att det är så mycket vanligare med förstföderskor att bebisen är rätt vänd tidigare och även fixerat sig tidigare än omföderskor.

Som omföderska så är det inte ens säkert att bebisen lägger sig rätt (kan ligga i tvärläge tills det är dags) och huvudet kanske aldrig fixeras heller.

Ok, intressant! Ska på nästa kontroll på onsdag får se vad hon säger då.
Svar på tråden När lade sig er bebis med huvudet ned & när födde ni?