Snart 37 år och fortfarande ingen bäbis..
Jag är ofta en optimist och otroligt glad som person. Men inom mig döljer jag smärtan av att aldrig ha lyckats med det som "alla" andra kvinnor lyckas med: Att bli gravid och få ett barn.
Ungefär 2 gånger per år kokar det över och jag skriver ett smärtfyllt långt inlägg på fb om hur jag känner det men om sanningen ska fram så är det ingen som kan trösta mig eller ens förstå mig.
Jag har vänner som har haft svårt för att få barn men dom har till slut fått barn. Det har inte jag.. Jag blir 37 år i år och jag känner paniken och sorgen öka. Jag vet att för varje år som går så blir mina ägg sämre och chanserna att ens bli gravid via ivf minskar. Helst vill dom ju att man kommer innan man blir 38 men man får ingen hjälp innan ens partner också vill ha barn. Hur orättvist är inte livet ibland?
Jag påbörjade en undersökning för att börja med ivf men relationen jag hade då tog slut av olika orsaker så jag vet fortfarande inte vad det är för fel på mig. Men eftersom jag aldrig blivit gravid under hela mitt liv och efter 4 samboskap så vet jag att jag inte funkar som alla andra.
Min längtan efter ett barn är så stark att det ibland känns som att jag ska gå sönder. När är det min tur egentligen?!?
Jag vet inte riktigt varför jag skriver den här tråden. Men ibland är det skönt att skriva av sig och kanske finna andra som har det likadant. Finns det fler som jag?