• Mellanmjölkens land

Hjälp! Hon bits!

Vår dotter håller på att få tänder. Underkäken var inga problem men nu har det dykt upp 2 i överkäken och en 3e verkar vara på väg. Gissningsvis så kliar det för hon tuggar på mitt bröst. Hon tar dessutom tag i bröstvårtan med tänderna och drar huvudet bakåt. AJ!!!!

Det har inte gått hål än men jag har 2 tandmärken som syns tydligt och ömmar även flera timmar efter senaste amningen.

Jag ska börja jobba om knappt 2v och försöker dra ner på amningen dagtid men det hjälper inte. För att göra saken värre har hon haft ett favoritbröst i nästan hela sitt liv (med resultatet att produktionen där är mycket större) och det är där jag har ont. Jag försöker låta bröstet vila men det skulle säkert behövas 1-2 dygn för att det ska läka och det funkar inte.

Tips?

Vi är utomlands i en liten pytteby så jag har ingen möjlighet att skaffa en amningsnapp.

• Svar på tråden Hjälp! Hon bits!
  • trolliz

Slutat amma men vår son på drygt nio månader har åtta tänder och han bits när vi ligger ich gosar. Jätteläskigt, gör ju så ont. Sen blir han ledsen om man säger ifrån...

Men med amningen kände jag inga problem, hände några gånger men tycker det är värre när han biter tag i knät/axeln/magen/händer faktiskt. Blir nästan rädd för honom hehe. Så att tro det ska hjälpa att sluta amma, vettesjutton.

Och min lillasyster på tre år har precis börjar bitas igen. Läskigt.

• trolliz

Slutat amma men vår son på drygt nio månader har åtta tänder och han bits när vi ligger ich gosar. Jätteläskigt, gör ju så ont. Sen blir han ledsen om man säger ifrån...

Men med amningen kände jag inga problem, hände några gånger men tycker det är värre när han biter tag i knät/axeln/magen/händer faktiskt. Blir nästan rädd för honom hehe. Så att tro det ska hjälpa att sluta amma, vettesjutton.

Och min lillasyster på tre år har precis börjar bitas igen. Läskigt.

• fluu

Min dotter började bitas när hon var runt åtta månader. När hon gjorde det tog jag helt enkelt bort henne från bröstet och hon kopplade ganska snart att bitas= ingen mat.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hjälp! Hon bits!