• beccagranen

Behöver ert smakråd!

Hej! Skulle verkligen behöva hjälp med klädsel. I början på september är jag bjuden på bröllop. Vigsel och fest är på en club, och i inbjudan står det "Valfri klädsel". Blir tokig på att finna något som inte är över dressat med risk för att man ensam kommer i "finklänning" men samtidigt vill man se stilfullt och dressad ut.

Vanligtvis klär jag mig mest i svart, känner mig trygg i det. Är rätt curvig med stl 40/42 i överkropp och 42/44 i underkropp, är timglasformad. Tycker det är jättesvårt att finna något som är lagom fint. Har ni tipps?

• Svar på tråden Behöver ert smakråd!
  • WWBlogg

Jag skulle tänka ungefär likadant som om jag skulle gå ut. Dvs ingen lång balklänning men inte heller något som jag skulle gå ner till ICA i.

Hellre runt knälångt än kort-kort, men är det på en klubb (och ingen vigsel i kyrka) så känns kort ändå mer ok, och så skulle jag försöka få in lite mer färg än i vanliga fall (jag gillar också svart). Mörkt är ok, så länge man får in lite färg i smycken, skor, väska eller liknande:) 

Om du kollar på Asos, Nelly, Boozt eller liknande så kan du nog hitta mycket som passar:)

• beccagranen
    WWBlogg skrev 2014-08-18 11:04:24 följande:

Jag skulle tänka ungefär likadant som om jag skulle gå ut. Dvs ingen lång balklänning men inte heller något som jag skulle gå ner till ICA i.

Hellre runt knälångt än kort-kort, men är det på en klubb (och ingen vigsel i kyrka) så känns kort ändå mer ok, och så skulle jag försöka få in lite mer färg än i vanliga fall (jag gillar också svart). Mörkt är ok, så länge man får in lite färg i smycken, skor, väska eller liknande:) 

Om du kollar på Asos, Nelly, Boozt eller liknande så kan du nog hitta mycket som passar:)

Tack för råden! Tänker i samma banor, kollar runt men finner inte den rätta klänningen. Hade föredragit något med lång ärm och ner till knäna. Tycker du att någon av de tre känningarna jag la ut ser ok ut?
  • beccagranen
    lisenlisen skrev 2014-08-18 11:47:45 följande:

Klänningen i mitten känns bröllop. Hade definitivt gått i den. 

Håller med om att den känns mest bröllop, men  frågan är om den lir för "fin?" Eftersom vi är på club och klädseln är valfri, så vet jag inte om de andra gästerna kommer köra på långklänning.. Vil ju inte komma dit och vara uppdressad till max med långklänning, och så kommer andra gäster i tunika och jeans :/
  • WWBlogg

Jag håller med lisenlisen. 

Man får dessutom lite det bästa av båda världarna där.. den är lite "klubbig" och kort-kort, men ser ändå inte så avklädd ut i och med att den är lång bak. 

Om du vill ha lång ärm men har svårt att hitta bra klänningar så kan du ju leta efter en liten jacka eller bolero att ha över :) Kanske inte just till den blåa här i mitten, men om du väljer någon annan. 

• WWBlogg
    beccagranen skrev 2014-08-18 11:53:03 följande:
    Håller med om att den känns mest bröllop, men  frågan är om den lir för "fin?" Eftersom vi är på club och klädseln är valfri, så vet jag inte om de andra gästerna kommer köra på långklänning.. Vil ju inte komma dit och vara uppdressad till max med långklänning, och så kommer andra gäster i tunika och jeans :/

Men eftersom det är på en klubb så tror jag inte folk klär sig mer alldagligt än dom skulle gjort en lördagskväll, speciellt inte när det dessutom är bröllop.  

Jag lade upp lite tips i min blogg för ett tag sedan och om du kollar på mellanlängderna så kanske något i stil med den blommiga med spets hade fungerat? Uppklätt, men inget överdrivet. (plus att det går att ha något över om man inte gillar bara armar) 

www.wonderfulweddings.se/2014/08/klanningar-for-brollopsgasten.html

• beccagranen

WWBlogg skrev 2014-08-18 11:58:37 följande:

Men eftersom det är på en klubb så tror jag inte folk klär sig mer alldagligt än dom skulle gjort en lördagskväll, speciellt inte när det dessutom är bröllop.  

Jag lade upp lite tips i min blogg för ett tag sedan och om du kollar på mellanlängderna så kanske något i stil med den blommiga med spets hade fungerat? Uppklätt, men inget överdrivet. (plus att det går att ha något över om man inte gillar bara armar) 

www.wonderfulweddings.se/2014/08/klanningar-for-brollopsgasten.html

Tack! Många fina klänningar, men de kändes lite för dressade och somriga. Men inspirerande.

Vad tycker ni om denna? är den för svart?

• lisenlisen
    beccagranen skrev 2014-08-18 11:53:03 följande:
    Hellre uppklädd än nerklädd! Du kan ju ha den så på dagen och ett par nude-skor till. Och på kvällen byter du till några svarta skor med silverdetaljer och sätter ett brett skärp i midjan - voila! Ta med ett par leggings/svarta strumpbyxor att ha under om alla andra har jeans. 

Svar på tråden Behöver ert smakråd!