London
Jag åker med min 14 åriga dotter till London i september. Någon som har tips på hemsidor som man kan köpa billetter till madame tusauds och London eye.
Och det där Oyster-kortet. Hur funkar det?
Tacksam för för tips!
Jag åker med min 14 åriga dotter till London i september. Någon som har tips på hemsidor som man kan köpa billetter till madame tusauds och London eye.
Och det där Oyster-kortet. Hur funkar det?
Tacksam för för tips!
Jag ska antagligen åka dit till våren med mina barn, så jag satt och surfade lite igår.
Hittade en sida som heter LondonBiljett.se där man kan beställa biljetter till massor av olika saker.
Nu har jag inte kolla upp priser, men jag tror att det är billigare att betala på plats.
Om man köper sina biljetter i förväg blir det ofta dels biligare, dels får man gå in i förköpskön som åtminstone när vi var där var betydligt kortare och snabbare. Jag var där med dottern i våras, och hade köpt biljetter till just Mmd Tussauds genom Londonbiljett.se. Det gick väldigt smidigt. Löjligt nog tyckte jag också att det verkade lite svårt och krångligt med Oysterkort, så vi köpte Travelcards för en vecka istället trots att det blev dyrare . Nästa gång blir det Oystercard! Det är laddat med pengar, och så dras en summa per sträcka man åker. Tar pengarna på kortet slut så kan man ladda det med mer.
Sen kan man få tillbaka pengarna som är kvar på Oyster kortet.
Väldigt bra och smidigt.
Se gärna Den besynnerliga händelsen med hunden om natten på West End också.
Underbar pjäs som passar till både barn och vuxna.