• PrinsessanFelicia

Hur snabbt kan man byta skola?

Hej!

Vi flyttade från Göteborg till en mindre stad för drygt ett år sedan av den huvudsakliga anledningen att barnen skulle få en trygg uppväxt. Tyvärr har ingen av oss "funnit sej" på den lilla orten & saknaden till Göteborg & gamla vänner har varit så stor att vi varit där nästan dagligen (6 mil pendling tor).

Nu har vi lyckosamt nog fått tag i ett nytt härligt boende i Göteborg, i för oss bekanta kvarter. Minsta tjejen på 2 år skall gå på ett kooperativ där hon redan känner flera av barnen så där löste sej barnomsorgen fint. Det blir dessutom hennes start i barnomsorgen då hon varit hemma länge så hon har ingen "historik" i barnomsorgen den lilla staden.

Stora tjejen (7 år) har gått förskoleklass i den lilla staden & trivts fint på det stora hela. Nu är det dags för henne att börja ettan. Hennes bästis från Göteborg börjar nu förskoleklass i den skola som vi "tillhör" genom vårt nya boende i Gbg.

Skulle Ni låtit henne slussas ut sakta från den gamla skolan? Eller låtit henne byta till den nya snarast? Hur snabbt kan man rent praktiskt genomföra ett skolbyte?

Vi är förvirrade både min man & jag & vi har smittat av oss både glädjeyra & förvirring på henne så nu när hon sover funderar jag på hur vi löser det hela bäst för henne?? Måste ju vara jättekonstigt att gå till sin gamla skola efter ett långt sommarlov & veta att man snart skall sluta där.

ღ ♥ ღ Prinsessan Felicia ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden Hur snabbt kan man byta skola?
  • strojes

Det känns som att det bästa för henne är att byta på en gång och börja 1:an i den nya skolan istället för att gå ett tag i den gamla för att senare byta. 

• Dixie

Terminen börjar väl för de flesta idag - så jag hade byt med en gång (om hon nu har plats i den nya skolan) finns ju ingen anledning att dra ut på det! 

Svar på tråden Hur snabbt kan man byta skola?