Zerafina skrev 2014-10-20 00:42:42 följande:
Skulle gärna vilja se en polyrelation som verkligen fungerar. I mitt tycke är det endast ett självbedrägeri och leder till olycka för en eller flera av parterna. Har levt i en sådan relation och har djup och flerårig erfarenhet av poly-livsstilen och har ännu inte sett en fungerande s.k flersam relation. I mitt tycke är det en enbart en eufemism för att få knulla runt men ändå behålla kakan. Aldrig mer poly..
Du får nog vara lite mer specifik. Jag tycker att man lika gärna kan hävda att mono-livsstilen inte funkar.
Zerafina skrev 2014-10-22 08:40:19 följande:
Inget funkade. Oklar var man stod i relationen, min partner åsidosatte mina känslor mot att han fick sin vilja fram, mina åsikter var inget värda etc etc..
Ah men titta, du var ju lite mer specifik.
Men du, just det där, vad får dig att tro att det är specifikt för poly?
Det jag vill peka på är att det inte har så himla mycket med formen på relationen att göra. Det finns relationer där det blir obalanser mellan ingående personer, och då visar sig den relationen oftast inte funka (om man inte reder ut det i varje fall).
Rubjan skrev 2014-10-21 05:24:35 följande:
Antagligen mer för män än kvinnor.
Det är en teori, men jag kan inte påstå att jag ser den så himla mycket, utan det är nog rätt jämnt fördelat, eventuellt med en aning övervikt av kvinnor, i varje fall i min bekantskapskrets (den är rätt stor). Jag har för närvarande relationer med några kvinnor, och de har i sin tur ytterligare män i sitt liv. Så nä, det tycks vara rätt så blandat.