• linkan166

Dåliga tider.

Tjena tjena, jag är en kille som är 14 år snart 15 ( i november )

jag tycker själv att jag har vääääldigt dåliga tider som jag får vara ute, dom kan säga till mig att komma hem 22:30 på helgerna, jag är väl ganska skötsam om mig,

jag dricker inte, jag har rökt men slutade dock. och jag går inte på droger, (har gått hos maria ungdom ett tag, fick alltid ett negativt svar) och jag går inte och bråkar, jag håller mig oftast där omkring jag bor, så jag slipper ta bussen hem på kvällen, eller så är jag med min polare som har moppe och nästan alltid skjussar runt mig.

jag brukar få frispel på dom och fråga varför jag inte får vara ute längre då svarar dom alltid " det finns ingen mening med att vara ute och ränna på kvällarna!"

fast jag är skötsam och inte håller på med sånt skit.

• Svar på tråden Dåliga tider.
  • Drottningen70

Varför Maria ungdom om du inte sysslat med droger och alkohol?

• linkan166
    Drottningen70 skrev 2014-08-17 00:03:48 följande:

Varför Maria ungdom om du inte sysslat med droger och alkohol?

jag umgicks med fel personer i min skola, och en av dom hade haft ett alvarligt drog problem förut, så min mentor ville ta kontakt med mina föräldrar och säga att dom borde gå dit och ta ett prov för säkerhets skull, men just för någon dag sen så blev jag "utskriven" från deras register så jag inte finns med längre för att jag hade skött mig så bra, och just för att om jag skulle tex bryta nyckelbenet så kan dom på sjukhuset vara extra snåla med vilket smärtstillande man kan få. 
  • Drottningen70
    linkan166 skrev 2014-08-17 00:08:58 följande:

jag umgicks med fel personer i min skola, och en av dom hade haft ett alvarligt drog problem förut, så min mentor ville ta kontakt med mina föräldrar och säga att dom borde gå dit och ta ett prov för säkerhets skull, men just för någon dag sen så blev jag "utskriven" från deras register så jag inte finns med längre för att jag hade skött mig så bra, och just för att om jag skulle tex bryta nyckelbenet så kan dom på sjukhuset vara extra snåla med vilket smärtstillande man kan få. 

Så det är ganska nyligen i tid som du ändå visat dåligt omdöme genom fel sällskapZ hur som helst så är 22.30 inte en orimlig tid för en 14 åring. Om du slutar upp med "frispel" och sånt dumt och istället visar mognad så kan säkert tiden utökas en timme om ett halvår el så.
  • linkan166
    Drottningen70 skrev 2014-08-17 00:14:35 följande:
    Så det är ganska nyligen i tid som du ändå visat dåligt omdöme genom fel sällskapZ hur som helst så är 22.30 inte en orimlig tid för en 14 åring. Om du slutar upp med "frispel" och sånt dumt och istället visar mognad så kan säkert tiden utökas en timme om ett halvår el så.
    det ända min pappa gör när jag försöker prata med han på ett lungt sätt och berätta att det är tråkigt att jag måste vara hemma tidigare än mina polare som får vara ute längre så kan han ba säga " jag skiter i dina polare jag är inte deras farsa!" det är liksom som att han skiter i vad jag tycker och tänker
  • Frontline
    linkan166 skrev 2014-08-17 00:20:57 följande:
    det ända min pappa gör när jag försöker prata med han på ett lungt sätt och berätta att det är tråkigt att jag måste vara hemma tidigare än mina polare som får vara ute längre så kan han ba säga " jag skiter i dina polare jag är inte deras farsa!" det är liksom som att han skiter i vad jag tycker och tänker
    Det enda din pappa gör är att han bryr sig om dig och vill inte att du ska hamna i dålig dager...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • linkan166
    Frontline skrev 2014-08-17 00:37:46 följande:
    Det enda din pappa gör är att han bryr sig om dig och vill inte att du ska hamna i dålig dager...
    men ändå jag tycker att det är lite väl respektlöst att bara skita i mina åsikter och tankar.
  • Freckels
    linkan166 skrev 2014-08-17 00:20:57 följande:
    Du kommer tacka honom när du blir äldre.
  • Frontline
    linkan166 skrev 2014-08-17 00:42:23 följande:
    men ändå jag tycker att det är lite väl respektlöst att bara skita i mina åsikter och tankar.
    Freckels skrev 2014-08-17 00:47:37 följande:
    Du kommer tacka honom när du blir äldre.

Så sant Freckels...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Dåliga tider.