• Oroligtjej01

Shaker-diet, funkar den?

Hej! Har tänkt på att testa shake-dieten där man dricker ungefär tre-fyra stycken shaker om dagen och tränar vid sidan av. Någon som testat den och vet om det fungerar? Har fått delade åsikter. Vissa hävdar att det fungerar utmärkt medan andra säger att sockret förstör viktminskningen. Jag är inte speciellt stor, jag vill egentligen bara bli av med några extra kilon som jag fått genom ren lathet. Det är den latheten som gör att jag till exempel är hemskt dålig på att sluta äta onyttig mat osv. Det är därför jag vill testa shake-dieten för då finns det ingenting annat jag kan äta/dricka förutom den.

Vilka märken föredrar ni? Hade tänkt testa de från Nutrilett.

• Svar på tråden Shaker-diet, funkar den?
  • Sophan

Jag har själv inte testad, men har en i familjen som har.

Hon blev på riktigt dåligt humör bara efter någon dag för hon blev aldrig mätt av de där shakerna. Hon var konstant hungrig och tänkte inte på annat än mat. Hon slutade ganska snabbt...

Problemet jag ser med den här dieten är att du ändrar faktiskt inte ditt sätt att leva. Du kanske går ner de där kilona, men vad händer när du då slutar med shaksen och övergår till att leva som du gjorde innan? Då går du ju upp dem igen.

Svar på tråden Shaker-diet, funkar den?