• Lebocarma

Fjärde barnet i januari

Hej såg ingen tråd om att nån väntar fjärde barnet nästa år så jag startar en här kul att följas åt.

Va på ultraljud igår och våran bebis är liten tjockis men 14 cm är i v.19+5 och gått in i v.20. Är beräknad till den 3 januari nån mer som ska ha ha då?
    Jag hoppas att man slipper havandeskapsförgiftning denna gången haft med dom andra tre även högt blodtryck men väger mindre denna gången, vägde 68 kg vid inskrivningen sen gick jag ner till 63 kg på grund av illamående och matos nu ligger jag på 65 kg. Ska göra glukosbelastning som jag ej tycker om på måndag nån mer som gjort det?

• Svar på tråden Fjärde barnet i januari
  • Bettanspettan

Jag väntar också mitt fjärde barn i januari. Går  in i v 18 imorgon, RUL om en vecka.
    Jag har gjort glukosbelastning två ggr tidigare och det är ju inget vidare.

Innan har jag bara pojkar, dom är 6, 12 och 15. Min sambo har också en pojke som är 8. Så vi hoppas verkligen på en flicka nu. Om det går att se på RUL så vill vi veta.

• MinnasL

Hej! Väntar också 4.e barnet. Än så länge är BF 20 jan men kan ju ändras efter RUL. Ska göra RUL nästa vecka. Har bara gjort glukosbelastning en gång fast jag har vägt lika mycket vid varje graviditet. Hade bytt MVC och barnmorska då så det var säkert deras rutiner. Har 3 flickor i åldern 8, 6 och 5 år gamla. Vi gjorde FVP och sa att vi ville veta kön men det blev något missförstånd för när svaret kom så stod det inget om kön. Nu har vi bestämt oss för att det får bli en överraskning.

• Sauii

Här är en till som väntar fjärde barnet. Dock den 22 december.

Efter 3 pojkar (5, 4, 2) ska vi få en liten flicka :)

Ska bli underbart med en till :D

• MinnasL

Mina tjejer vill ha en lillebror för de tycker det blir orättvist mot pappa annars :)

• Sauii

Vad snällt av töserna att tänka så :)

Mina ville ju helst inte ha ett syskon till. Men fick dom välja så sa dom pojke. Dock är dom hur glada som helst nu att det är en tjej.

• MinnasL
    Sauii skrev 2014-08-19 16:49:34 följande:

Vad snällt av töserna att tänka så :)

Mina ville ju helst inte ha ett syskon till. Men fick dom välja så sa dom pojke. Dock är dom hur glada som helst nu att det är en tjej.

Vad roligt med en flicka :) mina blev överlyckliga när vi berättade att de skulle få ett nytt syskon. Förutom när vi var på Liseberg och de upptäckte att mamma inte fick åka något :D. De vill gärna veta nu vad det är för kön och det är många frågor ;)
  • Sauii

Ska bli jätteroligt :)

Såklart en liten besvikelse att du inte kunde åka karuseller med dom. Men det tycker dom nog va värt det sen när bebisen kommer :)

När ska ni på ul?

• MinnasL
    Sauii skrev 2014-08-20 18:28:56 följande:

Ska bli jätteroligt :)

Såklart en liten besvikelse att du inte kunde åka karuseller med dom. Men det tycker dom nog va värt det sen när bebisen kommer :)

När ska ni på ul?

Nästa vecka på tisdag :) Ska bli kul. Fick ju se en liten glimt när vi gjorde FVP men vid ul får man ju se mer tydligare. Skulle vilja att tjejerna fick följa med men här får barn inte det.

Har ni mycket sammandragningar. Har mycket på kvällarna minns inte att det började så här tidigt så jag var tvungen att läsa och det var tydligen normalt och att man känner det tydligare om man varit gravid tidigare.
  • Sauii

Hade också tyckt det vatt roligt om barnen fått följa med och uppleva. Men tyvärr :(

Jag har aldrig haft sammandragningar förens dagen då förlossningen startar. Iallafall inget jag uppmärksammat. Däremot har jag redan börjat känna av problem med fogarna :(

Hade fruktansvärd foglossning med nr 3 och tyvärr verkar det komma nu igen.

• Bettanspettan
    MinnasL skrev 2014-08-20 21:19:19 följande:
    Nästa vecka på tisdag :) Ska bli kul. Fick ju se en liten glimt när vi gjorde FVP men vid ul får man ju se mer tydligare. Skulle vilja att tjejerna fick följa med men här får barn inte det.

Har ni mycket sammandragningar. Har mycket på kvällarna minns inte att det började så här tidigt så jag var tvungen att läsa och det var tydligen normalt och att man känner det tydligare om man varit gravid tidigare.
    Jag har sammandragningar varje dag och har haft sen v 15-16. Särskilt efter att jag kissat och efter sex. Det är tydligen vanligare ju fler barn man fött..
Svar på tråden Fjärde barnet i januari