• Orkide

Matkassar?!

Hej,

Vet inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men jag provar här.

Vi är en familj på fyra personer (två barn under 3) och vi har tröttnat på att komma på middagar varje dag. Nu funderar vi på matkassar men det finns flera.

-Vi vill helst ha varje vecka.
    -Hemkörning (vi bor i Sthlm)
    -Mat som barn äter

Vilken matkasse tycker ni är bäst? Tacksam för alla svar!!

• Svar på tråden Matkassar?!
  • Bella 89

Brukade ha middagsfrid. Var väldigt praktiskt för fick både hem middag 5 dagar/veckan, frukost, frukt och fredagsmys. De har även en speciell kasse för barnfamiljer med mer snabblagat och anpassat till barns tycke men ändå nyttigt. Den är dock för 4 dagar/vecka. 

• Fjärilslarv

barnen äter väl det som serveras?
    Linas matkasse har väl en barnkasse tror jag?

• örnen

Vi har linas barnkasse. Är jättenöjda! Mycket ekologiskt, lättlagat. Dessutom får man recepten i ett häfte så de kan du ju spara och sen köra på dem när du slutar med kassen. Enda minuset är att pastan är vit, annars har det funkat kanon för oss!

• violan

Vi ska precis börja med Linas vegetariska. Den är för tre måltider så det bli lite lagom.

• Orkide

Bella 89: Kunde man få leverans varje vecka då?

Fjärilslarv: Alla barn äter inte allt. Onödig kommentar.

örnen: Tråkigt att det är vit pasta annars så låter det ju bra!

• Bella 89
    Orkide skrev 2014-08-16 09:06:17 följande:

Bella 89: Kunde man få leverans varje vecka då?

Fjärilslarv: Alla barn äter inte allt. Onödig kommentar.

örnen: Tråkigt att det är vit pasta annars så låter det ju bra!

Ja, man fick välja mellan varje eller varannan vecka.
  • Scruffy

Vi hade Linas barnkasse en gång men våra barn var lite äldre då, mellan 4-6 tror jag. Vi tyckte alla att maten var för menlös. Ingen smak alls.
    Så vi tog den aldrig igen.

• Fjärilslarv

ts: Barnen kan alltid äta något av det som serveras, man lagar väl inte olika rätter till barnen eller anpassar hela ens mat till att man fått barn?

• strojes

Ingen matkasse men kan tipsa om www.vardagsmaten.se 
    Där får man menyförslag för 5 dagar, är det någon rätt som inte funkar klickar man bara fram en ny. Man kan få en färdig inköpslista med allt som behövs för veckans menyer. Recepten är enkla och går snabbt att laga, runt 30 minuter.

Svar på tråden Matkassar?!