SD som ändrat karaktär över en natt?
Hej på er! Är i v 33+6 (34).
Väntar mitt andra barn och har haft en "lättretlig" livmoder under denna graviditet. (hade ej detta problem med första) Har haft mycket SD men dock inte som gör ont. Var inne på kontroll för några veckor sen typ runt vecka 29/30 och kollade men det var inget som var påverkat.
Inatt ändrade dock mina SD karaktär. Jag vaknade av en SUPERLIVLIG bebis (som inte hör till vanligheten på natten iaf) som verkligen levde ninja där inne och sparkade jättemycket och framförallt mot revbenen som typ aldrig har hänt förut. Jag fick bara en känsla att den mår nog inte så bra där inne och upptäckte att jag även hade SD som typ vägrade släppa. Den höll i sig jättelänge så jag antar att det kanske var därför som bebisen inte var som den brukade. Detta höll säkert på en halvtimme iaf. Jag gick upp på toa och SD höll sig fortfarande i en bra stund men upplevde iaf att det släppte lite efter jag hade vart uppe och rört på mig lite. Somnade till slut om.
Idag har jag haft sen jag gick upp SD som kommer, sitter kvar en bra stund och sedan avtar vid både vila och aktivitet. (Vanligtvis upplever jag att de har kommit mest när jag typ går/reser mig upp osv. inte så mycket vid vila). Dock gör dom inte ont!!
Är detta något att oroa sig för? Vill ju inte att det ska dra igång någonting men ändå har jag en magkänsla att jag kommer föda tidigare, vet inte varför men de har jag haft länge. Tänkte jag skulle ringa MVC imorse och rådfråga men de hade stängt idag visst :/ Tycker de känns lite onödigt att typ ringa FL eftersom att de inte gör ont och vet inte riktigt va ja ska säga.. Ska väl försöka vila idag iaf.. Dock ska jag till ikea em..
Så nu kan ni väl lugna mig och säga att det är normalt att de ändrar karaktär och så veckorna innan BF/FL :)