hjalmis skrev 2014-08-17 15:54:43 följande:
Hej!
Vi ringde till fertiliteten i Örebro. Jag som ringde var jätte nervös men det gick bra.
Jag sa bara att jag och min sambo namn .... skulle vilja ha hjälp att skaffa barn.
Då fick jag lite information genom telefon och så skickade hon hem papper till oss som vi skulle fylla i om levnadsvanor sjukdomar mm. Jag har nästan glömt bort hur det gick till.
Efter ca 3 mån fick vi hem ett brev med en tid till en läkare. Hos läkaren fick ta blodprover och göra gynundersökning på den som ska vara bärande.
Sen var det väntetid till kuratorsamtalet som ska avgöra om man är lämplig som förälder, det var inte så farligt som det kanske låter.
När man är godkänd där fick vi göra en äggledar undersökning för att se att det inte är något stopp i någon av äggledarna. För oss såg det bra ut så vi har gjort en inseminering och väntar spänt på om det har tagit sig eller inte .
Lycka till!!!
Tack snälla för ditt svar! Och vad vi håller tummarna för er nu!
Landstinget i Kronoberg har dessvärre ingen sådan klinik, utan vi kommer senare att skickas vidare till Malmö. Det vi har gjort nu är att vi har kontaktat länets vårdrådgivning via mejl för att förhoppningsvis få svar där vem vi ska vända oss till (och då förhoppningsvis kunna skicka en egenremiss)
Hur lång tid har det tagit från ert första möte tills idag? Är spännande att höra! Stort lycka till och vi håller som sagt tummarna!