• Villblimamma90

Någon annan som fått hugg/molande värk i äggstockarna 1 vecka efter ÄL med pergotime?

Är det någon som med fått huggningar, ilningar och molande värk i äggstockarna 1 vecka efter ÄL med pergotime?
    Jag har nämligen det och extremt ont i mitt huvud. Är så orolig att det ska vara något farligt :/ vågar inte tro att det är en liten bebis. Kan man känna så bara 1 vecka efter ÄL om man blivit gravid?

• Svar på tråden Någon annan som fått hugg/molande värk i äggstockarna 1 vecka efter ÄL med pergotime?
  • Bella 89

Jag hade det, gjorde ohyggligt ont, var en liten bebis i magen. Får hoppas samma sak gäller dig. Har du ont på båda sidorna eller bara en?

• Villblimamma90

Jag har ont på båda sidorna :( men jag var aldrig på något VUL för att se hur många äggblåsor som mognat. Så är orolig att där ska finnas hur många bebisar som helst eller att min smärta bara är efterbiverkningar av pergotime :(

Hade du några andra gravidsymptom?

• Freijasmamma

Har jag med,på båda sidorna och i mitten sticker det till med jämna mellanrum. Haft ont i högra sidan länge nu..kan det vara biverkningar så långt tid efter? Har BIM på fredag..inte heller fått nån äggkoll hos Gyn..

Freija 20110904 längtan efter syskon
  • Villblimamma90

Jag åkte till gyn-akuten igår pga av mina smärtor. Det visade sig att mina äggstockar svullnat vilket det kan göra tydligen och biverkningarna kunde hålla i såg så långt efter. Jag tycker det är konstigt att mn inte fått någon koll. Hur ska läkaren veta om man är understimulerad eller överstimulerad? Eller om man ens fått ägglossning? Jag är helt tom i huvudet.

• Freijasmamma

Sa de något mer,om du haft Äl? Har heller ingen kontroll,rätt säker på att jag haft Äl dock,men har ont i högra sidan nästan hela tiden

• Villblimamma90

Nä dom sa att dom inte kunde se. Jag fick utslag på ÄL två dagar med 5 dagars mellanrum. Kan man ens det?? Så jag har ingen aning om jag ägglossat eller inte. Har heller inte fått ta någon blodprov för att kolla.

Usch, jag har ont i vänster. I mitt fall var det en äggblåsa som vuxit till sig jätte mycket.

Jag går på Primolut Nor också för att få mens. Gör du med det?

• Freijasmamma

Hon skrev ut primolut,men behövde inte ta den,började med pergo direkt..ring din gyn,ska nog jag göra om det inte släpper..kan det ha släppt två ägg med så lång tid emellan?vet inte faktiskt..eller så är vi gravida..denna väntan..

• Villblimamma90

Gravid är jag inte för har gjort gravtest i lördags :( min smärta börjar försvinna lite nu men den har varit olidlig. Jag känner mig så osäker i allt detta och man får inte den hjälp och information man behöver. I skrivandets stund sitter jag på sjukhuset och väntar läkare. Får se vad dom säger. Håller tummarna för att du är gravid!

• Freijasmamma

Har du gått över BIM då? Hoppas du får svar hos läkaren

Svar på tråden Någon annan som fått hugg/molande värk i äggstockarna 1 vecka efter ÄL med pergotime?