• Anonym (Kär och galen)

Olyckligt kär i en man som ÄR kär i mig...

Jag träffade en man förra året, han var i full gång med en separation eftersom han inte älskade sin sambo.

Vår kärlek var utom denna värld, helt makalöst fantastisk och magisk. Han är min själsfrände och jag vet att han känner samma sak... MEN efter "grupptryck" och sen även hot från barnens mamma gick han tillbaka till henne.

Hon i sin tur älskar inte honom utan jag är säker på att hon "bara vill vinna" och tänker rent ekonomiskt.

Han och jag har fortfarande kontakt, i smyg men träffas inte. HUR ska jag klara mig igenom detta?

Jag tänker inte försöka påverka hans beslut och tjata/be/böna att han ska lämna henne, han tänker bara på deras barn och vill inte att dom ska växa upp i två hem (det är så han är uppfostrad) Men han glömmer ju sin egen lycka? Och min?

Det är meningen att vi ska vara tillsammans och jag vet att vi kommer vara det igen, men tiden tills dess känns som att jag förlorar en stor del av mitt liv och mitt hjärta. Vi går miste om tid tillsammans

• Svar på tråden Olyckligt kär i en man som ÄR kär i mig...
  • SupersurasunkSara

Backa. Älska dig själv tillräckligt för att säga att han är välkommen när han lämnat henne.

Gå sen vidare med ditt liv, sitt inte och vänta för en man som verkligen verkligen VILL lämna, de lämnar om inte genast så till slut iaf.
    Men om han vet att du sitter där hemma och trånar och väntar är det liksom ingen brådska för honom. Än mindre brådska om du dessutom erbjuder ett ligg och en axel att gnälla av sig mot.

• SupersurasunkSara

Fö har du väl bara hans ord på orsaken till att han gick tillbaka? Vad säger att han talar sanning? Han kan ju ha blivit tveksam och tänker försöka med frun först och funkar det inte hoppas han på att du sitter och väntar.

• Anonym (Pepp)
    SupersurasunkSara skrev 2014-08-13 10:34:55 följande:

Fö har du väl bara hans ord på orsaken till att han gick tillbaka? Vad säger att han talar sanning? Han kan ju ha blivit tveksam och tänker försöka med frun först och funkar det inte hoppas han på att du sitter och väntar.

Håller med. Detta låter som ett klassiskt problem. Har vi hört historien förr? Jajjamensan en massa gånger!
  • Anonym (Kär och galen)
    SupersurasunkSara skrev 2014-08-13 10:34:55 följande:

Tack för ditt fina svar. Även om andra inte förstår vår "kemi" så är jag säker på allt som har hänt, hans känslor osv. Det är väldigt komplicerat med många faktorer inblandade (som jag inte kan skriva här)  så ja, jag är säker på att det är så här. Vi har pratat, gråtit i timtals innan vi bröt upp. Det har varit jobbigt och är forfarande väldigt jobbigt, men jag vet att jag inte kan stanna upp.

Han vet också att jag inte är "tillgänglig" för ett ligg här och där - han skulle inte heller göra så eftersom han har för stor respekt för mig och vår gemensamma kärlek.
  • Anonym (.)

Du har blivit och blir utnyttjad, TS. Han var aldrig på väg att lämna sin partner, du var hans sätt att få en egoboost och äta kakan och ha den kvar.
    Klart han säger till dig att de har haft det dåligt och att hon är knäpp och att det är en uppoffring för honom att stå ut med henne - han hade ju inte fått som han velat om han var ärlig.

Det bästa sättet att komma över någon är att klippa kontakten fullständigt, inte tillåta sig att tänka på personen (fantasier o.s.v. är att lägga ved på elden) och att hålla sig sysselsatt med annat. Tids nog går det över och då kommer du att se vilken respektlös person han är.

• Tonårsmamman1
    SupersurasunkSara skrev 2014-08-13 10:33:49 följande:

Backa. Älska dig själv tillräckligt för att säga att han är välkommen när han lämnat henne.

Gå sen vidare med ditt liv, sitt inte och vänta för en man som verkligen verkligen VILL lämna, de lämnar om inte genast så till slut iaf.
    Men om han vet att du sitter där hemma och trånar och väntar är det liksom ingen brådska för honom. Än mindre brådska om du dessutom erbjuder ett ligg och en axel att gnälla av sig mot.

• Anonym (Kär och galen)
    Anonym (.) skrev 2014-08-13 10:56:40 följande:

Du har blivit och blir utnyttjad, TS. Han var aldrig på väg att lämna sin partner, du var hans sätt att få en egoboost och äta kakan och ha den kvar.
    Klart han säger till dig att de har haft det dåligt och att hon är knäpp och att det är en uppoffring för honom att stå ut med henne - han hade ju inte fått som han velat om han var ärlig.

Det bästa sättet att komma över någon är att klippa kontakten fullständigt, inte tillåta sig att tänka på personen (fantasier o.s.v. är att lägga ved på elden) och att hålla sig sysselsatt med annat. Tids nog går det över och då kommer du att se vilken respektlös person han är.

Du har helt fel, dom har varit separerade och jag har haft kontakt med henne (vill inte säga hur eller på vilket sätt) så jag är väl insatt i allt.
  • Anonym (Kär och galen)

Vad tråkigt att man måste fokusera på att läsa "det gamla vanliga" i min story, det är inte som "för alla andra". Det var kanske dumt att skriva här, eftersom ingen förstår min/vår situation

• Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (Kär och galen) skrev 2014-08-13 11:02:01 följande:

Du har helt fel, dom har varit separerade och jag har haft kontakt med henne (vill inte säga hur eller på vilket sätt) så jag är väl insatt i allt.
    Då vet du ju också att han valt henne, att du inte är tillräckligt viktig för honom.

Svar på tråden Olyckligt kär i en man som ÄR kär i mig...